A HR új célpontjai – Avagy hogyan érjük el a Z generációt

Jurászik Edina (2020) A HR új célpontjai – Avagy hogyan érjük el a Z generációt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Jurászik_Edina_HXR664.pdf] PDF
BA_TO_Jurászik_Edina_HXR664.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok tevékenysége során gyakran csak az általuk gyártott termékeket vagy szolgáltatásokat vagyunk hajlamosak számításba venni, azokat emlegetni, azokban az előállítás nélkülözhetetlen eleme maga az ember. Az ember tervezi meg, állítja elő, értékesíti és szállítja el a megfelelő helyre az adott terméket, azonban érdemes vizsgálni magát az embert, mint munkaerőt, aki nélkül semmi nem jöhetne létre. Ahhoz, hogy megfelelő embereket találhassunk a tevékenység minél magasabb szinten való elvégzéséhez, tudni kell, mik is a megfelelő eszközök a toborzás sikeres végrehajtásához. Dolgozatomban elsősorban igyekszem bemutatni ezen HR funkcióhoz kapcsolódó folyamatot, módszereket és eszközöket, illetve a folyamatosan fejlődő világnak köszönhetően a toborzás legújabb formáját, az online toborzás lehetőségét is bemutatom. Azonban a toborzást sok tényező befolyásolja, ilyenek például a generációs különbségek. A munkaerőpiacra éppen belépő generációk toborzása nagyobb kihívás lehet, mint a már sok-sok év munkatapasztalattal rendelkező álláskeresőké. Szakdolgozatomat a Z generáció toborzásának megismerése érdekében készítem. Az emberi erőforrás áramlás, illetve a toborzás és az online eszközök mély elméleti megismerése után primer kutatást készítettem annak érdekében, hogy megismerjem a különböző generációk álláskeresési szokásait, illetve hogy megtudjam, melyek azok a csatornák, amelyeken legnagyobb sikereket érhetünk el mind toborzóként, mint álláskeresőként. Célom volt felmérni, hogy ugyanazokon a toborzási csatornákon érhetők-e el a Z generáció tagjai, mint az idősebb generációk. Ezáltal fontosnak tartottam minden korosztályt megkérdezni, az összehasonlíthatóság érdekében. Az eredményeket statisztikai módszerekkel elemeztem Kutatásom kiegészítéseként mini interjúkat készítettem két munkaerő közvetítő vállalat képviselőjével, hogy a kutatási eredmények megerősítést nyerjenek. Az interjúban toborzási technikákról, eszközökről, internetes hirdetésről kérdeztem őket, kifejezetten a Z generációt középpontba állítva. Végezetül összegeztem a kapott eredményeket, ismertettem kutatásom korlátait, illetve összegeztem, mit lenne érdemes kutatni a továbbiakban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Rácz Angelika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szászvári Karina Ágnes
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláskeresés, digitális kor, emberi erőforrás menedzsment, toborzás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:53
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet