Jurászik Edina (2020) A HR új célpontjai – Avagy hogyan érjük el a Z generációt. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Jurászik_Edina_HXR664.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (256kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok tevékenysége során gyakran csak az általuk gyártott termékeket vagy szolgáltatásokat vagyunk hajlamosak számításba venni, azokat emlegetni, azokban az előállítás nélkülözhetetlen eleme maga az ember. Az ember tervezi meg, állítja elő, értékesíti és szállítja el a megfelelő helyre az adott terméket, azonban érdemes vizsgálni magát az embert, mint munkaerőt, aki nélkül semmi nem jöhetne létre. Ahhoz, hogy megfelelő embereket találhassunk a tevékenység minél magasabb szinten való elvégzéséhez, tudni kell, mik is a megfelelő eszközök a toborzás sikeres végrehajtásához. Dolgozatomban elsősorban igyekszem bemutatni ezen HR funkcióhoz kapcsolódó folyamatot, módszereket és eszközöket, illetve a folyamatosan fejlődő világnak köszönhetően a toborzás legújabb formáját, az online toborzás lehetőségét is bemutatom. Azonban a toborzást sok tényező befolyásolja, ilyenek például a generációs különbségek. A munkaerőpiacra éppen belépő generációk toborzása nagyobb kihívás lehet, mint a már sok-sok év munkatapasztalattal rendelkező álláskeresőké. Szakdolgozatomat a Z generáció toborzásának megismerése érdekében készítem. Az emberi erőforrás áramlás, illetve a toborzás és az online eszközök mély elméleti megismerése után primer kutatást készítettem annak érdekében, hogy megismerjem a különböző generációk álláskeresési szokásait, illetve hogy megtudjam, melyek azok a csatornák, amelyeken legnagyobb sikereket érhetünk el mind toborzóként, mint álláskeresőként. Célom volt felmérni, hogy ugyanazokon a toborzási csatornákon érhetők-e el a Z generáció tagjai, mint az idősebb generációk. Ezáltal fontosnak tartottam minden korosztályt megkérdezni, az összehasonlíthatóság érdekében. Az eredményeket statisztikai módszerekkel elemeztem Kutatásom kiegészítéseként mini interjúkat készítettem két munkaerő közvetítő vállalat képviselőjével, hogy a kutatási eredmények megerősítést nyerjenek. Az interjúban toborzási technikákról, eszközökről, internetes hirdetésről kérdeztem őket, kifejezetten a Z generációt középpontba állítva. Végezetül összegeztem a kapott eredményeket, ismertettem kutatásom korlátait, illetve összegeztem, mit lenne érdemes kutatni a továbbiakban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | álláskeresés, digitális kor, emberi erőforrás menedzsment, toborzás, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |