Ügyfélkapcsolatok, ügyfélközpontúság vizsgálata a CIB Bank Zrt. keretein belül

Császár Dominika (2020) Ügyfélkapcsolatok, ügyfélközpontúság vizsgálata a CIB Bank Zrt. keretein belül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_CSÁSZÁR_DOMINIKA_LBOZNL_2020.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_CSÁSZÁR_DOMINIKA_LBOZNL_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítás.pdf] PDF
Titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (250kB)
[thumbnail of BA_TO_CSÁSZÁR_DOMINIKA_LBOZNL.pdf] PDF
BA_TO_CSÁSZÁR_DOMINIKA_LBOZNL.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom megírásának célja a CIB Bank ügyfélkapcsolatának, ügyfél-elégedettségének vizsgálata. A kutatásom alapjaként mélyinterjúkat készítettem a vállalat különböző alkalmazottjaival, vezetőivel, és ügyfeleivel egyaránt. Kvalitatív kutatásról beszélhetünk, hiszen így sokkal részletesebb, az elégedettségméréshez releváns visszajelzéseket kaphattam. A szakmai gyakorlatomat a CIB keretein belül töltöttem, így egyértelművé vált számomra, hogy a dolgozatomat is ennek tükrében szeretném megírni. Az elméleti kutatásomat is az ügyfélközpontúság témakörére építettem. A szakdolgozat elején kifejtésre kerül a kereskedelmi bankok fő funkciói, és a kapcsolati marketing fontosságának megemlítése. Az ügyfelek magasfokú kezelése a banki szolgáltatásnyújtás egyik alappilére. Kifejtésre kerül, hogyan is lehet egy ügyfélkapcsolatot kezdeményezni, fejleszteni, fenntartani és befejezni. Természetesen az elégedettség, a bizalom és a hűség mind olyan tényező, amelyek mellett nem mehetünk el, ha ügyfélkapcsolatról beszélünk. Bemutatom a HIPI-elv mentén, hogy melyek a szolgáltatások főbb jellemzői, hogyan lehet a minőséget mérni. A minőség dimenziói, és az elégedettségmérés lehetőségei is fontos alapul szolgálnak. Említésre kerül, hogy mi a különbség a marketing mix, és a kapcsolati marketing között, és hogy a banki szektorban miért inkább az utóbbit alkalmazzák. Kifejtésre kerül, hogy miért éri meg jobban egy meglévő ügyfélbe energiát és anyagi ráfordításokat fordítani, mint újakat beszerezni. Választ kapunk arra a kérdésre, hogy miért fontos a szolgáltatás egyénre szabása. Bár a cél az ügyfelek elégedettségének elérése, és az elvárások maximalizálása, azonban bizonyos helyzetekben elkerülhetetlenek az elégedetlen ügyfelek. Ebben az esetben is kiemelten fontos a panaszkezelés a lehető legmagasabb fokon, továbbá, hogy az ügyfél lehetőség szerint ilyenkor is partnernek érezze magát. Kifejtésre kerül, hogyan lehet elkerülni a panaszok megjelenését. Ellenben a panaszok bizonyos értelemben a bankok javára is válhat hosszútávon. hiszen a szervezet a későbbiekben azokat fel tudja használni a jövőben felmerülő problémák elkerülésére, termékek és szolgáltatások fejlesztésére. Az ügyfeleket is meg tudjuk különböztetni különböző rendszerek segítéségével, így megtudhatjuk, hogy kikkel fontos szorosabb, mélyebb kapcsolatot ápolni. Természetesen ez mind a két fél számára kifizetődő hosszútávon, hiszen a kiemelt ügyfelek számos kedvezményben, és extra szolgáltatásokban részesülnek. Azonban az ügyfélorientált szemléletmód kialakításához a vállalat minden tagjának motiváltságára szükség van. Mivel a bankok egyik fő stratégiai célja az ügyfelek elégedettségének biztosítása, így a tervek alakulásáról folyamatos visszajelzésre van szükség. A dolgozókat számos módon motiválhatják, hogy a terv sikeres legyen, és az ügyfelek is elégedettebben legyenek. Természetesen a szakmai továbbképzések biztosítása és anyagi jutalmazások mind erősítik az alkalmazottak munkamorálját. Kifejtésre kerül, hogy mi is a CRM rendszer célja, hogyan válik hasznossá a vállalat és ügyfélelégedettség tekintetében. Segíti személyre szabni a szükséges szolgáltatásokat, gyorsítja az ügyfélkutatást, könnyen elérhetővé válnak az információk ezzel gyors reflektálást biztosítva.  Megtudhatjuk, hogy a CIB Bank Zrt-nek milyen hosszútávú stratégiai céljai vannak és ezek megvalósításához milyen lehetőségei vannak a munkavállalók motiválására, miért fontos ez az ügyfélközpontúság tekintetében. Kifejtésre kerül, hogy a vállalat milyen lépéseket tesz azért, hogy azok megvalósuljanak. A CRM rendszerek Az ügyfélérték maximalizálása mentén rendszerek és modellek segítségével az üzleti tevékenységek támogatására ad lehetőséget. Az ügyfelek és a vállalat közti kommunikáció elengedhetetlen, melynek csatornái lehetnek a honlap, CIB Mobilalkalmazás, fiókok, CIB24, 100% Figyelem Program, marketing jelentések, és találkozók. Az elméleti részben kifejtett kiemelt ügyfelek a CIB értelmében a „Magnifica ügyfelek”, melyek számára pénzügyi tanácsidők, soron kívüli fogadás és számos további extra szolgáltatás biztosított.  A legnagyobb fejezetet fedi le az ügyfélelégedettség mérésének módszerei. Számos interjúkérdést tettem fel az alanyoknak, akik részletes, és lényegre törő választ adtak számomra. Az ügyfél-elégedettség mérésére nem csak lakossági, hanem KKV ügyfeleket is bevonja. A program részét képezi a CIB ügyfelein túl a piaci helyzet elemzése is. A meghatározott eredmények után különböző mutatók elemzésével hazai és nemzetközi benchmarkokkal is összehasonlíthatja magát a CIB. Az ügyfél elégedettsége rendkívül fontos, hiszen a hasonló piaci versenytársak közül leginkább a szolgáltatásnyújtás minőségével lehet kitűnni. Az elégedettség hatást gyakorol arra, hogy mennyire lehet hosszútávú, tartós kapcsolatot kialakítani. A benchmark modell elemzésének eredményeként megtudhattuk, hogy melyek azok a tényezők, amelyben a banknak még javulnia kellene. Az Internetbank további fejlesztésre szorul, továbbá a kártyákkal, tranzakciókkal és számlavezetéssel kapcsolatos díjakkal kevésbé elégedettek az ügyfelek. A nyitvatartási idő és a várakozási idő a fiókokban szintén olyan tényező, amely szűk keresztmetszetként jelenik meg. Ellenben a kutatás során az előző évhez képest a vállalat által mért mutatók mindegyike pozitív változást mutat. A Panaszkezelés és minőségbiztosítás felelős elsősorban a beérkező panaszok kezeléséért és az elégedettség méréséért, azonban a vállalat minden munkavállalójától elvárt az ügyfélorientáltság. 2020-ban indult el az online hitelbefogadás opciójának lehetősége, melynek értelmében az ügyfélnek csupán egy alkalommal kell meglátogatnia az általa kiválasztott fiókot, szerződéskötéskor. A versenytársak közül Magyarországon előszőr a CIB Bank vezette be ezt a lehetőséget. Kutatásomban ügyfeleket vontam be az otthonról elintézhető igénylés elégedettségéről, és csupán pozitív visszajelzések érkeztek, melyek a szakdolgozatban kifejtésre kerültek. Összességében megállapítható, hogy a vállalat ügyfélorientáltsága és ügyfél-elégedettsége évről-évre javul, a beérkezett panaszokat felülvizsgálják, mérlegelik, és beépítik a későbbi hasonló esetek elkerülése végett.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dolgos Diána
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banki ügyfél, CIB, elégedettség, teljesítmény, ügyfélkapcsolati menedzsment, ügyfélpanasz-kezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:52
Utolsó módosítás: 2021. Okt. 11. 11:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet