A személyes és e-coaching közötti különbségek, előnyök és hátrányok

Biró Anna Kata (2020) A személyes és e-coaching közötti különbségek, előnyök és hátrányok. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BiróAnnaKata_Szakdolgozat.pdf] PDF
BiróAnnaKata_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Biró_AnnaKata_ONSVE9.pdf] PDF
BA_TO_Biró_AnnaKata_ONSVE9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (882kB)

Absztrakt (kivonat)

Egyetemi tanulmányaim alatt kezdett el érdekelni a coaching. Számomra fontos más emberek segítése, és örülök, hogy ennek egy újabb fajtáját ismertem meg. Azon belül is az e-coachinggal foglalkoztam szakdolgozatomban, mert jó ötletnek találtam vizsgálódni, hogy a 2020-ban kialakult vírushelyzet milyen hatással volt erre a területre. A szakirodalmi részben részletesen bemutatom a coachingot. Az alapoktól kezdtem el felépíteni ezt a témát. Elsőként körbejárom a szó értelmezését, az eredetét, a különböző definíciókat. Majd ezután a folyamat szereplőiről írok, ahol kitérek a különböző kompetenciákra és felelősségekre. Ezután saját érdekeltségem miatt kutattam a coaching történelmét, mert kíváncsi voltam, hogy honnan indult el, hogyan terjedt el a világban, majd természetesen foglalkoztam a magyarországi helyzetével. A coaching terjedésével bővült a csoportosítási lehetőségek palettája is, amivel szintén foglalkozom a disszertációmban. A coachingot megkülönböztethetjük résztvevők száma, téma érintettsége, felmerülő problémák, a résztvevők közötti kontaktus típusa alapján is. Ezen kívül vannak különböző irányzatai is, amik csak az alkalmazott módszerekben térnek el. Ezek közül a legismertebbek Magyarországon a következők: akcióközpontú-, értékalapú-, megoldásközpontú-, NLP coaching, szupervízió megközelítésű coaching, és a Gestalt coaching. A dolgozatomban ezekkel is mind foglalkozom egy-egy fejezet erejéig. Mivel disszertációmban azt kutatom, hogy miben más az e-coaching a személyestől, illetve, hogy az mennyire hatékony valójában, ezért fontosnak tartottam a résztvevők között kialakult kapcsolatról is írni.Vajon mi kell a bizalomhoz? Milyen összetevői vannak egy meghitt coaching beszélgetésnek? Szükséges hozzá a személyes jelenlét? A szakirodalmi rész utolsó fejezetében ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel foglalkozom. Az általam elvégzett empirikus kutatást félig strukturált interjúkkal végeztem. Interneten és ismerősök által sikerült a hat interjúalanyomat megtalálnom. Nem is terveztem több interjút lefolytatni, mert így is a végére nagyjából hasonló válaszokat kaptam. Majdnem mindenkinek hasonló meglátása volt, néhány plusz észrevétellel. Ezért viszont nagyon örültem, hogy ezt a kutatási módot választottam, mert így megismertem minél több szemléletet mélyebben. Az interjúk és eredmények ismertetése után, összevetettem a szakirodalmi részben megállapított tényeket a kutatásommal, majd a bennem felmerült kérdéseket is megválaszoltam. Szakdolgozatom megírásával nem csak ebben a témában gazdagodtam, hanem tapasztalatokat is nyertem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ekési Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Mosolygó-Kiss Ágnes
Belső
egyetemi tanársegéd, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: .NET Framework, coaching, digitális jövő, emberi erőforrás menedzsment, human resources, kapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:52
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet