A munkavállalói élmény, mint szervezetfejlesztési eszköz, annak megvalósítása a Telenor Magyarország Zrt.-nél

Göncz Krisztián (2020) A munkavállalói élmény, mint szervezetfejlesztési eszköz, annak megvalósítása a Telenor Magyarország Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (972kB)
[thumbnail of Szakdolgozati témavázlat és Összefoglaló.pdf] PDF
Szakdolgozati témavázlat és Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (171kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a munkavállalói élmény fejlesztésének módszeréről értekezem, mint kiemelt jelentőségű szervezet- és folyamatjavítási eszköz. Ennek megfelelően arra a kutatási kérdésre kerestem a választ, miszerint, melyik az a három terület, amelyen, ha már kicsit is javítanak a vállalatok, a munkavállalói élmény maga is feljavul. A mai modern élményalapú társadalomban a vállalatok szó szerint harcolnak a szakképzett munkaerőért, akiket minél több erőfeszítésbe kerül munkahelyükön megtartani, valamint érdeklődésüket, elkötelezettségüket hosszú távon fenntartani, erősíteni. Véleményem szerint kiemelten fontos ezt a vállalatfejlesztési szempontot szem előtt tartani és menedzselni, mivel úgy gondolom, a magas munkavállalói élmény nagyban befolyásolja, mennyire köteleződik el a munkavállaló munkája és a szervezet iránt. Ez az elköteleződés pedig meghatározza egyéb szervezet- és folyamatfejlesztési módszerek alkalmazásának sikerességét és hatékonyságát. A dolgozat elején ismertetem, hogy miért erre a témára esett a választásom, mi a motivációm és a célom a kutatással. Ezt követően az irodalmi áttekintésben részletesen megvizsgálom, hogy miért kell kiemelt hangsúlyt fektetni a munkavállalói élményre, milyen hatással van a technológiai környezet, fizikai környezet és a cégkultúra a szervezet életére, hiszen ez a 3 terület határozza meg a munkavállalói élmény fogalmát. Továbbá a munkavállalói élmény és a munkavállalói elköteleződés közötti különbségeket is tisztázom. A témával kapcsolatos meggyőződésemet egy szekunder és egy primerkutatással támasztom alá. A szekunder kutatásom egy anonim kérdőíves kérdéssor, amelyet a Telenor Magyarország Zrt. munkavállalói töltöttek ki saját tapasztalataik, véleményeik, meglátásaik alapján. Ezen kívül egy primer kutatást is végeztem, amelyben a Telenor szervezetfejlesztési és toborzás-kiválasztási osztályvezetője nyújtott segítséget. A vele folytatott mélyinterjú válaszait elemeztem ki a kérdőíves válaszok mellett. Továbbá egyéb szekunder források adatait is össze vetettem, hogy minél nagyobb ismeretanyagból tudjak konzekvens következtetéseket levonni. A levont következtetések alapján döntök az alábbi két hipotézisemről: H1: A legtöbb európai vállalat azért nem foglalkozik (eleget) a munkavállalói élménnyel, mert feltételezik, csakis anyagi ráfordítás mellett valósulhatna meg és erre nem szánnak büdzsét. H2: A transzparens kommunikáció, mind cégen belül, mind pedig cégen kívül, a munkavállalói élmény fejlesztésének, valamint az attól remélt munkavállalói elköteleződésnek az egyik legmeghatározóbb eleme. Bízom abban, hogy kutatásommal hozzá járultam a téma magyar nyelvű irodalmának bővítéséhez és remélem, hogy a jövőben többen is felismerik a munkavállói élmény és a munkavállalói elköteleződés fontosságát és ennek megfelelően a hazai vállalatok is nagyobb figyelmet szentelnek alkalmazottaikra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fülöp Sándor
Belső
óraadó tanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Hermán Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégkultúra, munkavállalói elköteleződés, munkavállalói élmény, technológiai környezet, Telenor
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:51
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet