A munkavállalói élmény, mint szervezetfejlesztési eszköz, annak megvalósítása a Telenor Magyarország Zrt.-nél

Göncz Krisztián (2020) A munkavállalói élmény, mint szervezetfejlesztési eszköz, annak megvalósítása a Telenor Magyarország Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (972kB)
[thumbnail of Szakdolgozati témavázlat és Összefoglaló.pdf] PDF
Szakdolgozati témavázlat és Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (171kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a munkavállalói élmény fejlesztésének módszeréről értekezem, mint kiemelt jelentőségű szervezet- és folyamatjavítási eszköz. Ennek megfelelően arra a kutatási kérdésre kerestem a választ, miszerint, melyik az a három terület, amelyen, ha már kicsit is javítanak a vállalatok, a munkavállalói élmény maga is feljavul. A mai modern élményalapú társadalomban a vállalatok szó szerint harcolnak a szakképzett munkaerőért, akiket minél több erőfeszítésbe kerül munkahelyükön megtartani, valamint érdeklődésüket, elkötelezettségüket hosszú távon fenntartani, erősíteni. Véleményem szerint kiemelten fontos ezt a vállalatfejlesztési szempontot szem előtt tartani és menedzselni, mivel úgy gondolom, a magas munkavállalói élmény nagyban befolyásolja, mennyire köteleződik el a munkavállaló munkája és a szervezet iránt. Ez az elköteleződés pedig meghatározza egyéb szervezet- és folyamatfejlesztési módszerek alkalmazásának sikerességét és hatékonyságát. A dolgozat elején ismertetem, hogy miért erre a témára esett a választásom, mi a motivációm és a célom a kutatással. Ezt követően az irodalmi áttekintésben részletesen megvizsgálom, hogy miért kell kiemelt hangsúlyt fektetni a munkavállalói élményre, milyen hatással van a technológiai környezet, fizikai környezet és a cégkultúra a szervezet életére, hiszen ez a 3 terület határozza meg a munkavállalói élmény fogalmát. Továbbá a munkavállalói élmény és a munkavállalói elköteleződés közötti különbségeket is tisztázom. A témával kapcsolatos meggyőződésemet egy szekunder és egy primerkutatással támasztom alá. A szekunder kutatásom egy anonim kérdőíves kérdéssor, amelyet a Telenor Magyarország Zrt. munkavállalói töltöttek ki saját tapasztalataik, véleményeik, meglátásaik alapján. Ezen kívül egy primer kutatást is végeztem, amelyben a Telenor szervezetfejlesztési és toborzás-kiválasztási osztályvezetője nyújtott segítséget. A vele folytatott mélyinterjú válaszait elemeztem ki a kérdőíves válaszok mellett. Továbbá egyéb szekunder források adatait is össze vetettem, hogy minél nagyobb ismeretanyagból tudjak konzekvens következtetéseket levonni. A levont következtetések alapján döntök az alábbi két hipotézisemről: H1: A legtöbb európai vállalat azért nem foglalkozik (eleget) a munkavállalói élménnyel, mert feltételezik, csakis anyagi ráfordítás mellett valósulhatna meg és erre nem szánnak büdzsét. H2: A transzparens kommunikáció, mind cégen belül, mind pedig cégen kívül, a munkavállalói élmény fejlesztésének, valamint az attól remélt munkavállalói elköteleződésnek az egyik legmeghatározóbb eleme. Bízom abban, hogy kutatásommal hozzá járultam a téma magyar nyelvű irodalmának bővítéséhez és remélem, hogy a jövőben többen is felismerik a munkavállói élmény és a munkavállalói elköteleződés fontosságát és ennek megfelelően a hazai vállalatok is nagyobb figyelmet szentelnek alkalmazottaikra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégkultúra, munkavállalói elköteleződés, munkavállalói élmény, technológiai környezet, Telenor
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:51
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet