Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál

Bagi László (2020) Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Bagi_László_végleges.pdf] PDF
szakdolgozat_Bagi_László_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf] PDF
Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (66kB)
[thumbnail of BA_TO_Bagi_László_CUKECX.pdf] PDF
BA_TO_Bagi_László_CUKECX.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 11..

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a társadalmi felelősségvállalás (CSR), azon belül annak – a munkavállalókat célzó – belső dimenziója. Mai világunk fontos témái közé sorolható a felelősségvállalás témaköre, ám úgy érzem, sokakban ezen terület jelentése és jelentőssége máig nem tisztázott. A kutatásomban vizsgált Nielsen Közönségmérés Kft.-nél lassan egy éve dolgozom gyakornoki pozícióban, felelősségvállalási elköteleződését éppen ezért szerettem volna közelebbről megismerni. A Nielsen egy amerikai nagyvállalat leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon, tevékenységi köre televíziós nézettségi adatok műszeres mérése. Ezen amerikai nagyvállalati létnek köszönhetően alakult ki a vállalat életében a CSR gyakorlata.A szakdolgozatom bevezetéseként bemutatom, milyen igények és milyen gondolatkörök formálták a társadalmi felelősségvállalás igényét, annak kialakulását milyen korszaki sajátosságokhoz köthetjük. Lényegesnek tartom feltárni azt a gondolatot, miszerint a téma kialakulása főként az amerikai környezethez köthető. Az európai vállalati viszonyok sokkal inkább államilag szabályozottak, így a témakör kifejlődése is késéssel jelent meg e térségben. A kutatásomban vizsgált vállalat esetében is érdemes megfigyelni miként alkalmazhatók a főként tengerentúlon kialakult gyakorlatok, azok helyi alkalmazása milyen nehézségekkel jár.Kutatásom során dokumentumelemzés, szakértői interjú és kérdőíves vizsgálódás mentén ismerem meg a Nielsen belső CSR programjait. A dokumentumelemzést és a szakértői interjút követően négy felelősségvállalási témakört jelöltem ki, melyeknek részletesebb megismerését tűztem ki célul. Ezen területek a rugalmas munkaidő biztosítása, munkavállalókatcélzó egészségmegőrző programok, egyenlő bánásmódra vonatkozó intézkedések, illetve a munkavállalók képzésére irányuló programok. A témák kijelölése után kérdőíves vizsgálódást végeztem a vállalat munkavállalói körében. A kérdőív fő célja feltárni, hogy a munkavállalók mennyire ismerik az őket célzó belső CSR gyakorlatokat, milyen csatornán tájékozódnak ezekről, mennyire tartják fontosnak ezeket a programokat, illetve, hogyan ítélik meg ezek hatékonyságát?A kutatás eredményeként több érdekes dinamikát véltem felfedezni a felelősségvállalás hátterében. Megállapítottam, hogy a nagyvállalati jelenlétnek köszönhető, hogy a felelősségvállalás szerepet kap a vállalat életében, azonban azok helyi alkalmazása több akadályba ütközik. A CSR stratégiai döntések mentén kell alakuljon, így a szerveződése részben korlátozott. A kutatásom révén megtapasztaltam, hogy a CSR gyakorlatok hatékonysága összefügg azok szerveződés szintjével. Azon programok működnek hatékonyan, melyek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodnak, illetve amiben megjelenik a munkavállalói bevonódás. Jól látszik, hogy a munkavállalók számára fontosak a CSR gyakorlatok, ezért a vállalatnak érdemes foglalkozni azokkal, ezzel növelve a munkavállalói elköteleződést, aminek eredményeként nő a munkavállalói teljesítmény, melynek igazi nyertese maga a vállalat.Örömmel tapasztaltam, hogy a Nielsen kiemelt figyelmet fordít a belső CSR alkalmazására, fejlesztésére. Ez a hozzáállás úgy vélem nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hisz társadalmi befolyásukhoz mérten elvárható tőlük a felelősségvállalás, melynek végső célja nem más, mint a társadalmi jólét növelése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK
Herczog Mária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső CSR, belső CSR gyakorlatok, CSR, Nielsen Közönségmérés Kft., társadalmi felelősség, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:49
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet