Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál

Bagi László (2020) Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of szakdolgozat_Bagi_László_végleges.pdf] PDF
szakdolgozat_Bagi_László_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2025. December 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf] PDF
Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (66kB)
[thumbnail of BA_TO_Bagi_László_CUKECX.pdf] PDF
BA_TO_Bagi_László_CUKECX.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2025. December 11..

Download (1MB)

Abstract

Dolgozatom témája a társadalmi felelősségvállalás (CSR), azon belül annak – a munkavállalókat célzó – belső dimenziója. Mai világunk fontos témái közé sorolható a felelősségvállalás témaköre, ám úgy érzem, sokakban ezen terület jelentése és jelentőssége máig nem tisztázott. A kutatásomban vizsgált Nielsen Közönségmérés Kft.-nél lassan egy éve dolgozom gyakornoki pozícióban, felelősségvállalási elköteleződését éppen ezért szerettem volna közelebbről megismerni. A Nielsen egy amerikai nagyvállalat leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon, tevékenységi köre televíziós nézettségi adatok műszeres mérése. Ezen amerikai nagyvállalati létnek köszönhetően alakult ki a vállalat életében a CSR gyakorlata.A szakdolgozatom bevezetéseként bemutatom, milyen igények és milyen gondolatkörök formálták a társadalmi felelősségvállalás igényét, annak kialakulását milyen korszaki sajátosságokhoz köthetjük. Lényegesnek tartom feltárni azt a gondolatot, miszerint a téma kialakulása főként az amerikai környezethez köthető. Az európai vállalati viszonyok sokkal inkább államilag szabályozottak, így a témakör kifejlődése is késéssel jelent meg e térségben. A kutatásomban vizsgált vállalat esetében is érdemes megfigyelni miként alkalmazhatók a főként tengerentúlon kialakult gyakorlatok, azok helyi alkalmazása milyen nehézségekkel jár.Kutatásom során dokumentumelemzés, szakértői interjú és kérdőíves vizsgálódás mentén ismerem meg a Nielsen belső CSR programjait. A dokumentumelemzést és a szakértői interjút követően négy felelősségvállalási témakört jelöltem ki, melyeknek részletesebb megismerését tűztem ki célul. Ezen területek a rugalmas munkaidő biztosítása, munkavállalókatcélzó egészségmegőrző programok, egyenlő bánásmódra vonatkozó intézkedések, illetve a munkavállalók képzésére irányuló programok. A témák kijelölése után kérdőíves vizsgálódást végeztem a vállalat munkavállalói körében. A kérdőív fő célja feltárni, hogy a munkavállalók mennyire ismerik az őket célzó belső CSR gyakorlatokat, milyen csatornán tájékozódnak ezekről, mennyire tartják fontosnak ezeket a programokat, illetve, hogyan ítélik meg ezek hatékonyságát?A kutatás eredményeként több érdekes dinamikát véltem felfedezni a felelősségvállalás hátterében. Megállapítottam, hogy a nagyvállalati jelenlétnek köszönhető, hogy a felelősségvállalás szerepet kap a vállalat életében, azonban azok helyi alkalmazása több akadályba ütközik. A CSR stratégiai döntések mentén kell alakuljon, így a szerveződése részben korlátozott. A kutatásom révén megtapasztaltam, hogy a CSR gyakorlatok hatékonysága összefügg azok szerveződés szintjével. Azon programok működnek hatékonyan, melyek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodnak, illetve amiben megjelenik a munkavállalói bevonódás. Jól látszik, hogy a munkavállalók számára fontosak a CSR gyakorlatok, ezért a vállalatnak érdemes foglalkozni azokkal, ezzel növelve a munkavállalói elköteleződést, aminek eredményeként nő a munkavállalói teljesítmény, melynek igazi nyertese maga a vállalat.Örömmel tapasztaltam, hogy a Nielsen kiemelt figyelmet fordít a belső CSR alkalmazására, fejlesztésére. Ez a hozzáállás úgy vélem nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hisz társadalmi befolyásukhoz mérten elvárható tőlük a felelősségvállalás, melynek végső célja nem más, mint a társadalmi jólét növelése.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: belső CSR, belső CSR gyakorlatok, CSR, Nielsen Közönségmérés Kft., társadalmi felelősség, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2021. Mar. 01. 13:49
Last Modified: 2021. Mar. 01. 13:49

Actions (login required)

View Item View Item