Bagi László (2020) Belső CSR gyakorlatok vizsgálata a Nielsen Közönségmérés vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
szakdolgozat_Bagi_László_végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 11.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkositasi_kerelem_Bagi_Laszlo_20201205.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (66kB) |
|
PDF
BA_TO_Bagi_László_CUKECX.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 11.. Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a társadalmi felelősségvállalás (CSR), azon belül annak – a munkavállalókat célzó – belső dimenziója. Mai világunk fontos témái közé sorolható a felelősségvállalás témaköre, ám úgy érzem, sokakban ezen terület jelentése és jelentőssége máig nem tisztázott. A kutatásomban vizsgált Nielsen Közönségmérés Kft.-nél lassan egy éve dolgozom gyakornoki pozícióban, felelősségvállalási elköteleződését éppen ezért szerettem volna közelebbről megismerni. A Nielsen egy amerikai nagyvállalat leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon, tevékenységi köre televíziós nézettségi adatok műszeres mérése. Ezen amerikai nagyvállalati létnek köszönhetően alakult ki a vállalat életében a CSR gyakorlata.A szakdolgozatom bevezetéseként bemutatom, milyen igények és milyen gondolatkörök formálták a társadalmi felelősségvállalás igényét, annak kialakulását milyen korszaki sajátosságokhoz köthetjük. Lényegesnek tartom feltárni azt a gondolatot, miszerint a téma kialakulása főként az amerikai környezethez köthető. Az európai vállalati viszonyok sokkal inkább államilag szabályozottak, így a témakör kifejlődése is késéssel jelent meg e térségben. A kutatásomban vizsgált vállalat esetében is érdemes megfigyelni miként alkalmazhatók a főként tengerentúlon kialakult gyakorlatok, azok helyi alkalmazása milyen nehézségekkel jár.Kutatásom során dokumentumelemzés, szakértői interjú és kérdőíves vizsgálódás mentén ismerem meg a Nielsen belső CSR programjait. A dokumentumelemzést és a szakértői interjút követően négy felelősségvállalási témakört jelöltem ki, melyeknek részletesebb megismerését tűztem ki célul. Ezen területek a rugalmas munkaidő biztosítása, munkavállalókatcélzó egészségmegőrző programok, egyenlő bánásmódra vonatkozó intézkedések, illetve a munkavállalók képzésére irányuló programok. A témák kijelölése után kérdőíves vizsgálódást végeztem a vállalat munkavállalói körében. A kérdőív fő célja feltárni, hogy a munkavállalók mennyire ismerik az őket célzó belső CSR gyakorlatokat, milyen csatornán tájékozódnak ezekről, mennyire tartják fontosnak ezeket a programokat, illetve, hogyan ítélik meg ezek hatékonyságát?A kutatás eredményeként több érdekes dinamikát véltem felfedezni a felelősségvállalás hátterében. Megállapítottam, hogy a nagyvállalati jelenlétnek köszönhető, hogy a felelősségvállalás szerepet kap a vállalat életében, azonban azok helyi alkalmazása több akadályba ütközik. A CSR stratégiai döntések mentén kell alakuljon, így a szerveződése részben korlátozott. A kutatásom révén megtapasztaltam, hogy a CSR gyakorlatok hatékonysága összefügg azok szerveződés szintjével. Azon programok működnek hatékonyan, melyek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodnak, illetve amiben megjelenik a munkavállalói bevonódás. Jól látszik, hogy a munkavállalók számára fontosak a CSR gyakorlatok, ezért a vállalatnak érdemes foglalkozni azokkal, ezzel növelve a munkavállalói elköteleződést, aminek eredményeként nő a munkavállalói teljesítmény, melynek igazi nyertese maga a vállalat.Örömmel tapasztaltam, hogy a Nielsen kiemelt figyelmet fordít a belső CSR alkalmazására, fejlesztésére. Ez a hozzáállás úgy vélem nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hisz társadalmi befolyásukhoz mérten elvárható tőlük a felelősségvállalás, melynek végső célja nem más, mint a társadalmi jólét növelése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső CSR, belső CSR gyakorlatok, CSR, Nielsen Közönségmérés Kft., társadalmi felelősség, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:49 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |