A CM és CRM közötti különbségek, az „R”, mint Realationship lényegessége. CRM funkcionalitás felmérés az MVM NET Zrt.-nél

Gál Dominik Róbert (2020) A CM és CRM közötti különbségek, az „R”, mint Realationship lényegessége. CRM funkcionalitás felmérés az MVM NET Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Gál_Dominik_GI.pdf] PDF
Szakdolgozat_Gál_Dominik_GI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15..

Download (3MB)
[thumbnail of Titkositasi_kerelem_2020.pdf] PDF
Titkositasi_kerelem_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (63kB)
[thumbnail of BA_TO_Gál_Dominik_WUCH21.pdf] PDF
BA_TO_Gál_Dominik_WUCH21.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15..

Download (912kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az MVM NET Zrt. által használt CM modul – mely az IBM Maximo rendszer egyik modulja – miben hasonlít, és miben tér el egy átlagos CRM rendszertől. A vizsgálat során számos forrásból próbáltam informálódni, és még inkább megismerni a CRM rendszerek nyújtotta lehetőségeket.Ahhoz, hogy érthető legyen, hogy mire használnak egy CRM rendszert, először bemutattam az MVM NET Zrt. ügyféligénykezelési folyamatát. Maga a folyamat rendkívül komplexnek tűnik, és valóban nem egyszerű első megértésre, viszont a valóságban ez nem egy kifejezetten bonyolult folyamat. Három fő részből áll:1. Megrendelés2. Létesítés3. ÉrtékesítésA megrendelés során az előkészítő feladatokat végzik el onnantól kezdve, hogy beérkezett az ügyfél igénye. A létesítés az egész folyamat legkomplikáltabb része. Számos terület közreműködik abban, hogy a megrendelt igény létesítése megvalósulhasson. Ilyenkor végzik el az esetleges beszerzéseket, helyszíni munkákat, és élesítik a szolgáltatást. Az értékesítési résznél pedig a számlázást készítik elő, például a teljesítés igazolásával.Ezt követően bemutattam a CRM rendszerek kialakulásának okait, és folyamatát, ami az előző évszázadra vezethető vissza, egyészen a tömegtermelésig. Ugyanis ez indította el azt a folyamatot, hogy az ügyfelek elvárták, hogy ők legyenek a központban. Ez egészen a mai piaciokig nyúlik, ugyanis most is azt tapasztalhatjuk, hogy ügyfélközpontú szemlélet a legtöbb sikeres nagyvállalatnál jelen van. Ezt a területet segít egy CRM rendszer kiaknázni különböző funkcionalitásokkal. Azonban egy CRM rendszer megfelelő használatához nem elegendő kizárólag a rendszer megléte, bizonyos alapelveket, tényezőket be kell tartania, és meg kell valósítania a vállalatnak ahhoz, hogy a rendszer bevezetése többet segítsen, mint amennyit árt.Megvizsgáltam, hogy mik azok a tényezők, amiket egy vállalatnak be kell tartania ahhoz, hogy egy CRM rendszert hatékonyan működtessem. Bemutattam a témában kompetens szakértők véleménye alapján, hogy milyen értéknövelő hatásokat eredményezhet a tényezők betartása, hogy általánosságban milyen CRM funkcionalitások segítenek hozzá a pozitív eredményekhez.Az MVM NET Zrt. jelenleg a már említett CM modult használja. Ez nagyban hasonlít egy CRM rendszerre, azonban bizonyos funkcionalitások nincsenek meg a CM modulban. Dolgozatomban megvizsgáltam, hogy pontosan melyik funkcionalitásokról van szó, vagyis miben tér el a CM modul egy CRM rendszertől. A legmérvadóbb különbségek a folyamat elején, és az utótámogatásnál, illetve háttértámogatásnál fedezhetők fel. Ezek a funkcionalitások a marketing, ügyféligénykezelés bizonyos részei, az ügyfélszolgálathoz kapcsolódóan az ügyfélelégedettségmérés, valamint a háttértámogató funkcionalitások közül a központi adatbázis, illetve a vezetői döntéstámogatás.Végzetül pedig leírtam, hogy az említett funkcionalitások fejlesztését követően miben fog változni az MVM NET Zrt. ügyféligénykezelési folyamata, és hogy mit remélnek a CRM-től az érintett középvezetők.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hua Nam Son
Belső
egyetemi docens, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK
Jaksa Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: clienting (ügyfélközpontú marketing), CRM, projektmenedzsment, ügyfélkapcsolat, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:48
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet