Az elektronikus kereskedelem megítélésének változása az egyes generációk körében a világjárvány tükrében

Zsidákovits Fatime (2020) Az elektronikus kereskedelem megítélésének változása az egyes generációk körében a világjárvány tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_GM_Szakdolgozat_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf] PDF
BA_GM_Szakdolgozat_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf] PDF
BA_TO_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (179kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati kutatásomat az egyes generációk (X, Y, Z és Baby Boomer) körében végeztem, mivel szeretnék információt kapni, hogy az egyes generációkra hogyan hatott a koronavírus, valamint milyen vásárlási szokásaik vannak, ha online vásárolnak. A Z generáció tagjaként az érdeklődésem középpontjában az áll, hogy más generációk hogyan vásárolnak online, valamint olyan rendszerességgel esetleg, mint a kortársaim, illetve tájékozódni, hogy e témában olvasott szakirodalmakban az elemzések, tényfeltárások mennyire függnek össze generációkra vetve. Kutatásomon keresztül szeretnék „tükröt” mutatni, illetve információt adni akár az idősebb generációknak, hogy milyen kényelmes és egyszerű online vásárolni, s hogy van más megoldás, mint a boltban a tömegek között vásárolni. A Facebookon olyan közegeket kérdeztem meg a témában, akik képviselni tudják az egyes generációkat. Nagyon érdekelt továbbá az, hogy a sztereotípiák ellenére vásárolnak-e az idősebbek többet, mint azok, akik már ebbe a rohanó világba születtek bele. Legfőképpen a koronavírus miatt érdekel a téma, mivel a vírus miatt bevezetett korlátozások miatt az emberek rá voltak kényszerülve, hogy otthonról vásároljanak. Az X generáció tagjai közül (összesen 82 fő), az Y generáció közül (összesen 79 fő) töltötte ki a kérdőívet. A Z generáció 166 fővel és a Baby Boomer 4 fővel járult hozzá a kitöltéshez. Kutatásom eredményeként elmondható, hogy az egyes generációkról kapott vásárlási szokások az online térben olyan eredményeket mutatnak, mint a tudományos szakirodalomban leírtak. Érdekesség viszont, hogy a koronavírus megjelenése nem befolyásolta őket annyira, mint ahogy gondoltam volna, mivel a többségük nem vásárolt többször vagy más termékeket online, mint a vírus előtt. A felmérés célja az volt, hogy megtudjam az elektronikus fizetési módszerek alkalmazásának trendjeit a fiatal és az idősebb generációk között, illetve a generációk közötti online fizetési szokások megfigyelése és ezen fizetési tendenciák esetleges negatív tartózkodásuk okait megismerni, illetve feltárni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-business, e-kereskedelem, elektronikus fizetés, Y generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:47
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet