A Kávé Bár Bt. sikere a hálózati gazdaságban az online marketing eszközök hatékonyságának értékelése tükrében

Horváth Marianna Elza (2020) A Kávé Bár Bt. sikere a hálózati gazdaságban az online marketing eszközök hatékonyságának értékelése tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Horváth_Marianna_ZGYKB0_Szakdolgozat.pdf] PDF
Horváth_Marianna_ZGYKB0_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_TO_Horváth_Marianna_ZGYKB0.pdf] PDF
BA_TO_Horváth_Marianna_ZGYKB0.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (466kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a felvetések megfogalmazásával kezdtem, melyekben azon pontokat foglaltam össze, amikre választ szeretnék keresni a munkám során. Ilyen felvetés volt, hogy milyen marketing eszközökkel sikerült ilyen rapidan növekvő vállalkozást üzemeltetni; hogyan épül fel egy ilyen sikeres csapat mind alkalmazottak, mind a menedzsment szempontjából; meghatározhatóak-e olyan paraméterek, amelyek ha igazak egy adott vállalkozásra, akkor esetében is hatékonyan működne egy hasonló marketingstratégia. A szakirodalmi háttér feltárásával folytattam munkámat annak érdekében, hogy kontextusba helyezzem a dolgozatot. Ezután elkészítettem a vállalkozás menedzsmentjének tagjaival az interjúkat, melyeket elemeztem, majd Facebook-oldaluk tevékenységeinek hatékonyságelemzésével folytattam a munkát. Ezt követően elvégeztem a 7P elemzést a Szomszéd tevékenységein. Végül a kisvállalkozói adaptáció során megfogalmaztam olyan paramétereket, melyek – amennyiben igazak egy vállalkozásra –, akkor a tárgyalt marketingstratégia alkalmazható lenne olyan tényezők meghatározása mellett, melyekre az adaptálás során nagy figyelmet kell fordítani. Ilyen paraméterek a vállalat tevékenységi köre, mérete, infrastrukturális helyzete az üzlet lokalizációja és a menedzsment struktúrája. Ezen vizsgálatok eredményeképpen megállapíthattam, hogy a Szomszéd marketing tevékenységei nem merülnek ki a különböző közösségi oldalakon való aktív jelenléttel, hanem több PR tevékenységgel is népszerűsítik magukat. Ilyenek például a különböző szakmai versenyek, illetve italkóstolók, melyek azon túl, hogy szórakoztató rendezvények, a laikus fogyasztók számára számos hasznos információval is szolgáltak arról, hogy milyen is a minőségi italfogyasztás, mire kell odafigyelni. Árképzésük során nem feltétlenül a saját gazdasági profitálásukat tartják elsődlegesnek, hanem azt, hogy a fogyasztókkal megismertessenek és megszerettessenek a megszokottól eltérő, új, olykor magasabb árkategóriába eső termékeket, és azt kvázi alapvetőként éreztessék a fogyasztókkal. Minden vendéglátó egység számára elengedhetetlen az, hogy a fogyasztóik számára kellemes környezetet biztosítson minden szempontból, ám a Szomszéd erre különösképp odafigyelt. Ez többek között meglátszik az alkalmazottak fogyasztókkal szemben tanúsított bánásmódján, melyeknek megszabott keretei vannak ugyan, de biztatják is őket, hogy minél közvetlenebb, barátibb, humorosabb hangvételt alkalmazzanak. A hatékonyságelemzés során egyértelműen megfigyelhető, hogy videó-bejegyzéseik a legnépszerűbbek, melyek mind élő-videós bejelentkezések, melyekben a menedzsment tagjai informálják a fogyasztókat, így érdemes lenne a lehetőségekhez mérten minél több ilyen jellegű bejegyzést is közzétenni. Posztjaik hangvétele minden esetben barátságos, közösséget kovácsoló. Alapvetően tevékenységük minden szegmensébe belecsempészik az általuk kialakított brand-et, melynek fő célja az, hogy minden vendégük kényelmesen, szinte otthonosan érezze magát a Szomszédban. Ezt tükrözi kínálatuk, Facebook-, illetve személyes kommunikációjuk, az üzlet kialakítása, dekorációja, ugyanakkor termékeik, rendezvényeik, alkalmazottaik egyaránt értéket is nyújtanak. Szakdolgozatomban sikerült rámutatnom olyan hasznos és nem elhanyagolható tényezőkre, melyek bizonyos paraméterek mellett együtt képezik egy sikeres vállalat szükséges tevékenységeit a hálózati gazdaságban, egymást kiegészítve, egymásra épülve. Úgy gondolom, ezen megállapítások ösztönzőleg hathatnak a hasonló tevékenységi körben mozgó kisvállalkozások számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, hálózati gazdaság, online marketing, social marketing, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:45
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet