Csányi Bence (2021) Y, Z generáció munka iránti motivációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Csányi Bence_B6ZJGL_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_TO_Csányi_Bence_B6ZJGL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az Y és Z nemzedék munka iránti motivációját vizsgálom, mivel gazdálkodás és menedzsment szakos hallgatóként, az a véleményem, hogy a gazdasági folyamatok ismeretén túl, nagyon fontos az emberi viselkedést is megvizsgálni. Hiszen egy vállalat legfontosabb erőforrása a jó munkaerő, fontos, hogy egy szervezet mennyire eredményes, ezért fontos számunkra az alkalmazottak motiválása és annak megismerése, mivel így teljesíthetnek a legjobban a munkavállalók munkahelyükön. Ebben pedig a motiváció, a generációk megszólítása, megtartása és igényei rendkívül fontos szerepet játszanak, ezt szeretnénk vizsgálni, hogy miképpen motiválhatják őket a vállalatok. Azért az említett nemzedékekre esett a választásom, mivel ők azok akik a közeljövőben uralni fogják a munkaerőpiacot, akik kiteszik majd a munkavállalók többségét. Ezeknek a generációknak már más tulajdonságaik vannak, mint az előzőknek, mivel már nagyban befolyásolta őket a technika és az online világ, amelybe beleszülettek. Emiatt már más a motivációjuk is, amelyet a munkáltatóknak ismerni és alkalmazni kell, abban az esetben, ha hosszútávon is elkötelezetté szeretné tenni munkavállalóit. Dolgozatom során arra keresem a választ, hogy mi motiválhatja őket mindennapi munkahelyi teendőikben, valamint melyek azok a tényezők, amelyek által teljesítményük növelhető, ami igazán ösztönözi őket. A külső anyagi juttatások vagy inkább a belső motivációs tényezők azok, amelyek fontosabbak az új nemzedékek számára. Kutatásomat számos szakirodalommal alapoztam meg, első lépésnek megvizsgáltam a generációk fogalmát általánosan, valamint annak meghatározásait, majd egyesével elemeztem is őket, hogy miért érdemes foglalkozni a munkavállalók motivációjával egy szervezeten belül. Ezt követően megvizsgáltam a motivációs eszközöket, típusait, valamint dimenzióit is, majd a motivációs tartalomelméletekkel és folyamatelméletekkel foglalkoztam. Végül pedig megvizsgáltam az említett nemzedékek munka iránti motivációját a szakirodalomban leírtak alapján és összegeztem azt. A szakirodalmak vizsgálata alapján a kutatási kérdésemben arra keresem a választ, hogy mi motiválja az Y és a Z generációt a munkaerőpiacon. Szeretnénk kitérni az új nemzedékek motiválási tényezőire. Ezáltal egy átlátható képet nyújtanánk az olvasó számára az új nemzedékek munkavállalóinak ösztönzéséről, motiválásáról. Az elmélet alapos vizsgálata után, kérdéseket és feltevéseket készítettem. Kutatásomat primer kvantitatív kérdőív segítségével végeztem, amely 14 feleletválasztós kérdésből állt. A budapesti Robert Bosch Kft. 250 munkavállalója között került kiküldésre, kérdőívemre 120 válasz érkezett, ezért nem tekinthető reprezentatívnak. Válaszadóimat megkértem, hogy csak akkor töltsék ki, ha valóban az általam vizsgált nemzedékekhez tartoznak. Elektronikus formában, név nélkül, önkéntes alapon tölthették ki, két körös kiküldésben jeleztem nekik kérdőívem elérhetőségét, valamint öt munkanap állt rendelkezésükre a kitöltéshez. A kapott válaszokat elemeztem és általuk vizsgáltam meg feltevéseimet, amelyeket indoklás után kiértékeltem, elfogadtam vagy elutasítottam. Kutatásom végén javaslatot tettem, a kérdőív elemzéséből kapott válaszok és feltevéseim vizsgálata alapján, a lehetséges megoldások érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | motiváció, munkaerőpiac, ösztönzés, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:45 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |