Kézdi Nóra (2020) A munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúly kialakítása a magyar hallgatók körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
KézdiNóra_EE_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (114kB) |
|
PDF
BA_TO_Kézdi_Nóra_W1AGBY.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10.. Download (191kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai felgyorsult világban a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése szinte elkerülhetetlen, ha az ember hosszú távon szeretne érvényesülni az élet különböző területein. E kiegyensúlyozottság kialakításában a munkavállaló szerepe legalább annyira fontos, mint a munkáltatóé, a kettőjük kölcsönhatása alkothatja ehhez az ideális közeget. A felsőoktatásban tanuló diákok egy jelentős része már dolgozik, elsősorban pénzkeresés, illetve tapasztalatszerzés céljából. Ez azt jelenti, hogy ők nem csak a szervezet támogatását, hanem a felsőoktatási intézmény rugalmas hozzáállását is igénylik. Jelenlegi pozícióm, mint Magyarország egyik legnagyobb diákszövetkezetének toborzás-kiválasztás munkatársa során rengeteg munkakereső diákot segítettem hozzá a megfelelő gyakornoki állás megtalálásához. Mivel én is azon hallgatók közé tartozom, akik tanulmányaik mellett dolgoznak, megfogalmazódott bennem a kérdés: Vajon ők hogyan egyeztetik össze a munkát az iskolával és a magánélettel? Mik azok a tényezők, amik elengedhetetlenek számukra az egyensúly kialakítása szempontjából? Szakdolgozatom kapcsán többek között ezekre a kérdésekre szeretnék választ kapni a hallgatók preferenciáit, illetve diákokat foglalkoztató szervezetek hozzáállását kutatva. A dolgozatom elméleti részében ismertetem a munka-magénélet egyensúly fogalmát és ennek támogatási módszereit szervezeti és munkavállalói oldalról, majd bemutatom a diákszövetkezetek és a gyakornoki programok működését, kitérve a munkavállalók és munkáltatók előnyeire és nehézségeire. A dolgozó hallgatók munka-magánélet egyensúlyát vizsgálva két kutatási módszert is alkalmaztam. Az elektronikus kérdőívemet 120 hallgató töltötte ki, amivel célom a diákok munkaerőpiaci helyzetének és a munka és tanulmányok összeegyeztetésére való törekvésének felmérése volt. Annak érdekében, hogy ne csak egy oldalról vizsgáljam meg a gyakornoki foglalkoztatást és annak körülményeit, kutatásom második részében olyan különböző vállalatok vezetőit interjúvoltam meg, akik már voltak közvetlen felettesei diákoknak. A két csoport vizsgálata lehetőséget adott arra, hogy egy egységes, valós kép alakuljon ki a gyakornokok munka, magánélet és tanulmányok közti egyensúlyáról. Többek között választ kaphattam arra, mennyire befolyásolja az iskolai teljesítményt a gyakornoki munkavégzés, vagy hogy milyen béren kívüli juttatásokkal, kezdeményezésekkel próbálják a vállalatok támogatni gyakornokaikat. A bemutatott válaszokból és következtetésekből kiindulva bátran állíthatom, hogy az egyetemi tanulmányok mellett a gyakornoki munkavégzés olyan szakmai tudást és gondolkodásmódot biztosít, amire csak egy vállalatnál eltöltött munkavégzés közben lehet szert tenni és ami szinte elengedhetetlen a jövőbeli elhelyezkedés szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | diákmunka, gyakornok, munka-magánélet, pályakezdők, WLB |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:45 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |