A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára

Csapó Albert Csaba (2020) A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_szakdolgozat_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf] PDF
BA_szakdolgozat_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of AE9WED_Absztrakt.pdf] PDF
AE9WED_Absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)
[thumbnail of BA_TO_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf] PDF
BA_TO_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (163kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a közösségi média hatásait a vállalati munkavégzés hatékonyságára nézve elemeztem. A közösségi média manapság a mindennapjaink része, szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak, a mobiltelefonunk segítségével pedig mindenhol velünk van, természetesen a munkahelyünkön is. Számos kérdést vet fel a közösségi média munkahelyi jelenléte; a dolgozatom során vizsgáltam, hogy a munkaadók tiltják-e a privát internet használatot, mitől függ a munkahelyi közösségimédia-használat intenzitása, milyen hatással van a munkahely közösségimédia-jelenléte a dolgozók munkaidőben folytatott social network aktivitására, illetve, hogy a közösségi média használata érdemben befolyásolja-e a dolgozó teljesítményét. A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, a rendelkezésre álló szakirodalmat elemeztem, még pedig a közösségi média kialakulásának folyamatát, működését, funkcióit, illetve az azok mögött álló szociális és üzleti motivációkat, mindezekhez pedig egyfelől a technológiai környezet, másfelől az abban, illetve annak nyomán kialakult digitális kultúrát. Kitértem ezenfelül még a munkahelyi közösségi média használat sajátosságaira, illetve ismert hatásaira. Szakdolgozatom második része tartalmazza a primer kutatásaim eredményeit. Kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. A téma naprakészségéhez híven online formában a közösségi média felületeinek segítségével. Az elemzés elkészítéséhez több szempont alapján vizsgáltam a kitöltőket: először is demográfiai adatok alapján, a munka és munkahely alapján, az egyéni közösségi média használata alapján, illetve a kitöltők közösségi média munkára gyakorolt hatásaira vonatkozó véleménye alapján. Kutatási eredményeim alapján elmondható, hogy a közösségi média munkahelyi használata nincs releváns hatással sem az egyén, sem pedig a szervezet egészének teljesítményére, az esetleges tiltás azonban a cég hírneve csorbulásának, a munkamorál romlásának, illetve a dolgozói lojalitás leépülésének veszélyét hordozza magában, ezek pedig kihathatnak majd a gazdasági teljesítményre is. Hiszen, ha tiltják a közösségi média használatot, valószínűleg akkor is használni fogják a munkavállalók, csak inkább titokban. Véleményem szerint 2020-ban igenis helye van a cégek életében a közösségi médiának, illetve a cégeknek a közösségi médiában. Ha pedig alkalmasnak találjuk arra a különböző platformokat, hogy az üzleti céljainkat szolgálják, gyakorlatilag értelmetlen annak használatától éppen a saját szervezetünk tagjait eltiltani, akik saját kapcsolataik és aktivitásaik révén maguk is sokat tehetnek annak érdekében, hogy cégünk a virtuális térben is sikereket érjen el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Erdélyi Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Fajt Balázs
Belső
egyetemi tanársegéd, Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatékonyság, közösségi média, kutatás, munkavégzés, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:43
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet