A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára

Csapó Albert Csaba (2020) A közösségi média hatása a vállalati munkavégzés hatékonyságára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_szakdolgozat_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf] PDF
BA_szakdolgozat_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of AE9WED_Absztrakt.pdf] PDF
AE9WED_Absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)
[thumbnail of BA_TO_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf] PDF
BA_TO_Csapó_Csaba_AE9WED.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (163kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a közösségi média hatásait a vállalati munkavégzés hatékonyságára nézve elemeztem. A közösségi média manapság a mindennapjaink része, szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak, a mobiltelefonunk segítségével pedig mindenhol velünk van, természetesen a munkahelyünkön is. Számos kérdést vet fel a közösségi média munkahelyi jelenléte; a dolgozatom során vizsgáltam, hogy a munkaadók tiltják-e a privát internet használatot, mitől függ a munkahelyi közösségimédia-használat intenzitása, milyen hatással van a munkahely közösségimédia-jelenléte a dolgozók munkaidőben folytatott social network aktivitására, illetve, hogy a közösségi média használata érdemben befolyásolja-e a dolgozó teljesítményét. A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, a rendelkezésre álló szakirodalmat elemeztem, még pedig a közösségi média kialakulásának folyamatát, működését, funkcióit, illetve az azok mögött álló szociális és üzleti motivációkat, mindezekhez pedig egyfelől a technológiai környezet, másfelől az abban, illetve annak nyomán kialakult digitális kultúrát. Kitértem ezenfelül még a munkahelyi közösségi média használat sajátosságaira, illetve ismert hatásaira. Szakdolgozatom második része tartalmazza a primer kutatásaim eredményeit. Kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. A téma naprakészségéhez híven online formában a közösségi média felületeinek segítségével. Az elemzés elkészítéséhez több szempont alapján vizsgáltam a kitöltőket: először is demográfiai adatok alapján, a munka és munkahely alapján, az egyéni közösségi média használata alapján, illetve a kitöltők közösségi média munkára gyakorolt hatásaira vonatkozó véleménye alapján. Kutatási eredményeim alapján elmondható, hogy a közösségi média munkahelyi használata nincs releváns hatással sem az egyén, sem pedig a szervezet egészének teljesítményére, az esetleges tiltás azonban a cég hírneve csorbulásának, a munkamorál romlásának, illetve a dolgozói lojalitás leépülésének veszélyét hordozza magában, ezek pedig kihathatnak majd a gazdasági teljesítményre is. Hiszen, ha tiltják a közösségi média használatot, valószínűleg akkor is használni fogják a munkavállalók, csak inkább titokban. Véleményem szerint 2020-ban igenis helye van a cégek életében a közösségi médiának, illetve a cégeknek a közösségi médiában. Ha pedig alkalmasnak találjuk arra a különböző platformokat, hogy az üzleti céljainkat szolgálják, gyakorlatilag értelmetlen annak használatától éppen a saját szervezetünk tagjait eltiltani, akik saját kapcsolataik és aktivitásaik révén maguk is sokat tehetnek annak érdekében, hogy cégünk a virtuális térben is sikereket érjen el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatékonyság, közösségi média, kutatás, munkavégzés, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:43
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet