Az elektronikus kereskedelem átalakulása napjainkig

Kass Eszter (2020) Az elektronikus kereskedelem átalakulása napjainkig. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of IM92WN_Kass Eszter_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
IM92WN_Kass Eszter_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Kass_Eszter_IM92WN.pdf] PDF
BA_TO_Kass_Eszter_IM92WN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (360kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom az elektronikus kereskedelem témakört dolgozza fel, ezen belül pedig a műszaki cikkek online vásárlási szokásait vizsgáltam. Azért választottam ezt a témát, mert én magam is sokat vásárolok az interneten és úgy gondolom, hogy abszolút aktuális a téma. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődése nagyban köthető a COVID19 járványhoz is, melynek jelentős gazdasági következményei lettek. Célom az volt, hogy megvizsgáljam, hogy állnak az emberek a műszaki cikkek internetes vásárlásához. A vizsgálatom során öt hipotézist fogalmaztam meg, amelyből egyet megcáfoltak a kutatási eredményeim. A dolgozat első részében a szakirodalom áttekintésével mutattam be a témával kapcsolatos fontosabb fogalmakat, jogszabályokat. Nemzetközi és magyar statisztikai adatok elemzésével az elektronikus kereskedelem forgalmának alakulását vizsgáltam meg. Megállapítottam, hogy évről-évre növekszik a forgalom a világ minden táján. Egyre gyakrabban rendelünk termékeket interneten keresztül fogyasztási cikkek fajtájától függetlenül.A kvantitatív kutatásomat 2020. november 7-18. között online kérdőíves megkérdezéssel végeztem, amelyet 597 fő töltött ki. A kitöltők között egyaránt megtalálható volt a fiatalabb és az idősebb korosztály is. Az emberek többsége még mindig a személyes vásárlást preferálja, ugyanakkor az elektronikus kereskedelem rohamosan fejlődik, és egyre többen intézik a teendőiket online, illetve vásárolnak termékeket az interneten. Az első hipotézisemben azt feltételeztem, hogy az internetes vásárlás előnyeit leginkább a Z generáció tagjai használják ki. Ezt az állítást az online kérdőíves megkérdezés alapján vizsgáltam meg és értékeltem ki. A feltételezést azért tartottam fontosnak, mert véleményem szerint a Z generáció használja ki leginkább az internet adta lehetőségeket. Az eredmények megcáfolták az elméletemet, ugyanis az online műszaki cikket vásárlók 47,3%-a az Y generációból került ki, míg a Z generáció csupán 30,2%-ot tett ki. A kérdőívből megállapításra került, hogy leginkább az Y és a Z generáció használja ki az internetes vásárlás lehetőségeit, és mindenképp fontosnak tartják, hogy informálódjanak a megvásárolni kívánt áruról az interneten vásárlás előtt. A kérdőívemben kitértem az influencerek jelentőségére, mert úgy gondolom, hogy az influencer kifejezés teljesen hétköznapi fogalommá vált. Rengeteg olyan poszttal találkozunk nap, mint nap, amelyek szponzorált tartalmak, vagyis a hirdető pénzt kap a posztjai után. Összességében megállapíthatom, hogy az e-kereskedelem folyamatos fejlődést mutat. A lakosság egyre több bizalmat fektet az internetes vásárlásba, ezáltal évről-évre növekszik az online vásárlók száma Magyarországon, hiszen hazánk egész területén van lehetőség arra, hogy házhoz rendeljük a megvásárolt termékeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dombiné Mirkó Ilona
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fejlődés, internet, jogszabályok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:43
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet