Kass Eszter (2020) Az elektronikus kereskedelem átalakulása napjainkig. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
IM92WN_Kass Eszter_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Kass_Eszter_IM92WN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (360kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom az elektronikus kereskedelem témakört dolgozza fel, ezen belül pedig a műszaki cikkek online vásárlási szokásait vizsgáltam. Azért választottam ezt a témát, mert én magam is sokat vásárolok az interneten és úgy gondolom, hogy abszolút aktuális a téma. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődése nagyban köthető a COVID19 járványhoz is, melynek jelentős gazdasági következményei lettek. Célom az volt, hogy megvizsgáljam, hogy állnak az emberek a műszaki cikkek internetes vásárlásához. A vizsgálatom során öt hipotézist fogalmaztam meg, amelyből egyet megcáfoltak a kutatási eredményeim. A dolgozat első részében a szakirodalom áttekintésével mutattam be a témával kapcsolatos fontosabb fogalmakat, jogszabályokat. Nemzetközi és magyar statisztikai adatok elemzésével az elektronikus kereskedelem forgalmának alakulását vizsgáltam meg. Megállapítottam, hogy évről-évre növekszik a forgalom a világ minden táján. Egyre gyakrabban rendelünk termékeket interneten keresztül fogyasztási cikkek fajtájától függetlenül.A kvantitatív kutatásomat 2020. november 7-18. között online kérdőíves megkérdezéssel végeztem, amelyet 597 fő töltött ki. A kitöltők között egyaránt megtalálható volt a fiatalabb és az idősebb korosztály is. Az emberek többsége még mindig a személyes vásárlást preferálja, ugyanakkor az elektronikus kereskedelem rohamosan fejlődik, és egyre többen intézik a teendőiket online, illetve vásárolnak termékeket az interneten. Az első hipotézisemben azt feltételeztem, hogy az internetes vásárlás előnyeit leginkább a Z generáció tagjai használják ki. Ezt az állítást az online kérdőíves megkérdezés alapján vizsgáltam meg és értékeltem ki. A feltételezést azért tartottam fontosnak, mert véleményem szerint a Z generáció használja ki leginkább az internet adta lehetőségeket. Az eredmények megcáfolták az elméletemet, ugyanis az online műszaki cikket vásárlók 47,3%-a az Y generációból került ki, míg a Z generáció csupán 30,2%-ot tett ki. A kérdőívből megállapításra került, hogy leginkább az Y és a Z generáció használja ki az internetes vásárlás lehetőségeit, és mindenképp fontosnak tartják, hogy informálódjanak a megvásárolni kívánt áruról az interneten vásárlás előtt. A kérdőívemben kitértem az influencerek jelentőségére, mert úgy gondolom, hogy az influencer kifejezés teljesen hétköznapi fogalommá vált. Rengeteg olyan poszttal találkozunk nap, mint nap, amelyek szponzorált tartalmak, vagyis a hirdető pénzt kap a posztjai után. Összességében megállapíthatom, hogy az e-kereskedelem folyamatos fejlődést mutat. A lakosság egyre több bizalmat fektet az internetes vásárlásba, ezáltal évről-évre növekszik az online vásárlók száma Magyarországon, hiszen hazánk egész területén van lehetőség arra, hogy házhoz rendeljük a megvásárolt termékeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fejlődés, internet, jogszabályok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:43 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |