A társadalmi felelősségvállalás belső kommunikációja egy nemzetközi gyógyszeripari vállalatnál

Harmati Dorottya Réka (2020) A társadalmi felelősségvállalás belső kommunikációja egy nemzetközi gyógyszeripari vállalatnál. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Harmati Dorottya_szakdolgozat_2020.pdf] PDF
Harmati Dorottya_szakdolgozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2025. December 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (66kB)
[thumbnail of BA_TO_Harmati_Dorottya_G1F42R.pdf] PDF
BA_TO_Harmati_Dorottya_G1F42R.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2025. December 08..

Download (211kB)

Abstract

A vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate social responsibility, röviden: CSR) kérdéskörét számos szempont szerint lehet vizsgálni. A szakdolgozatomban a kommunikáció területére tettem a fókuszt és a kutatásomban a vállalati felelősségvállalás belső kommunikáció hatékonyságán volt a hangsúly. A tanulmányom középpontjában a munkavállalók álltak, hiszen a belső kommunikáció őket érinti, őket akarja megszólítani. Az erről tett visszajelzések alapján tudtam a kutatási kérdésemet vizsgálni. A fő kérdésem a hatékonyságra alapult, azonban több alkérdésre is kerestem a választ. A munkavállalók általános CSR ismeretét tanulmányoztam, mennyire vannak tisztában a fogalommal, valamint a vállalat által szervezett CSR tevékenységek ismeretére is kíváncsi voltam. Különbséget akartam tenni a magánéleti és a munkahelyi felelősségvállalás hozzáállásában. Az emberek sokszor ellenkeznek és nem értenek egyet a vállalati felelősségvállalással, hiszen gyakran éri a vállalatokat az a kritika, hogy profiszerzés céljából teszik ezeket a tevékenységeket, valamint az imázsunkon akarnak javítani. Emiatt előfordulhat, hogy a munkavállalók nem akarnak ehhez hozzájárulni, ezért nem veszik ki a részüket. Ezért sem mindegy mit és hogyan kommunikál a vállalat a külső és belső érintettek számára, az üzenet átadás megfelelő módja és tartalma kell ahhoz, hogy eljuttassa mindazt az információt, amit a vállalat kíván átadni. Meg kell találniuk azokat a kommunikációs csatornákat, amik mindkét fél számára a lehető legjobban átadja a szükséges információkat, továbbá mennyiség szempontjából is oda kell figyelni, hogy ne legyen egyik végletben sem, azaz ne legyen túl kevés kommunikáció róla, de zavaró se legyen a munkavállalók részére. Itt is meg kell találni az aranyközéputat. Az elméleti háttér feldolgozásához főként Lukács Rita és Bank Dénes disszertációját, valamint Tóth Gergely könyvét emelném ki. Kutatásmat a Sanofi-Aventis Zrt.-nél végeztem el, ahol a munkavállalók segítségét kértem a kutatási kérdésem megválaszolásához. Kérdőív formájában eljuttattam hozzájuk azokat a kérdéseket, amik segítettek előre vinni engem. A kérdőívemben túlnyomó részt egyszeres- és többszörös feleletválasztós kérdés szerepeltek, de megfogalmaztam még válaszmátrixot, nyitott kérdést, valamint Likert- és értékelő skálát is alkalmaztam. Az eredményeket igyekeztem az elméleti háttérrel összehasonlítani, valamint következtetéseket vontam le, hogyan jöhettek ki ezek az értékek, továbbá javaslatokat tettem, mind a munkavállalók által tett javaslatok segítségével, mind a saját tapasztalat által.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK
Sárközi Melinda
Külső
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: belső kommunikáció, CSR, munkavállaló, nagyvállalat, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Mar. 01. 13:42
Last Modified: 2021. Mar. 01. 13:42

Actions (login required)

View Item View Item