Harmati Dorottya Réka (2020) A társadalmi felelősségvállalás belső kommunikációja egy nemzetközi gyógyszeripari vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Harmati Dorottya_szakdolgozat_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 08.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (66kB) |
|
PDF
BA_TO_Harmati_Dorottya_G1F42R.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 08.. Download (211kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate social responsibility, röviden: CSR) kérdéskörét számos szempont szerint lehet vizsgálni. A szakdolgozatomban a kommunikáció területére tettem a fókuszt és a kutatásomban a vállalati felelősségvállalás belső kommunikáció hatékonyságán volt a hangsúly. A tanulmányom középpontjában a munkavállalók álltak, hiszen a belső kommunikáció őket érinti, őket akarja megszólítani. Az erről tett visszajelzések alapján tudtam a kutatási kérdésemet vizsgálni. A fő kérdésem a hatékonyságra alapult, azonban több alkérdésre is kerestem a választ. A munkavállalók általános CSR ismeretét tanulmányoztam, mennyire vannak tisztában a fogalommal, valamint a vállalat által szervezett CSR tevékenységek ismeretére is kíváncsi voltam. Különbséget akartam tenni a magánéleti és a munkahelyi felelősségvállalás hozzáállásában. Az emberek sokszor ellenkeznek és nem értenek egyet a vállalati felelősségvállalással, hiszen gyakran éri a vállalatokat az a kritika, hogy profiszerzés céljából teszik ezeket a tevékenységeket, valamint az imázsunkon akarnak javítani. Emiatt előfordulhat, hogy a munkavállalók nem akarnak ehhez hozzájárulni, ezért nem veszik ki a részüket. Ezért sem mindegy mit és hogyan kommunikál a vállalat a külső és belső érintettek számára, az üzenet átadás megfelelő módja és tartalma kell ahhoz, hogy eljuttassa mindazt az információt, amit a vállalat kíván átadni. Meg kell találniuk azokat a kommunikációs csatornákat, amik mindkét fél számára a lehető legjobban átadja a szükséges információkat, továbbá mennyiség szempontjából is oda kell figyelni, hogy ne legyen egyik végletben sem, azaz ne legyen túl kevés kommunikáció róla, de zavaró se legyen a munkavállalók részére. Itt is meg kell találni az aranyközéputat. Az elméleti háttér feldolgozásához főként Lukács Rita és Bank Dénes disszertációját, valamint Tóth Gergely könyvét emelném ki. Kutatásmat a Sanofi-Aventis Zrt.-nél végeztem el, ahol a munkavállalók segítségét kértem a kutatási kérdésem megválaszolásához. Kérdőív formájában eljuttattam hozzájuk azokat a kérdéseket, amik segítettek előre vinni engem. A kérdőívemben túlnyomó részt egyszeres- és többszörös feleletválasztós kérdés szerepeltek, de megfogalmaztam még válaszmátrixot, nyitott kérdést, valamint Likert- és értékelő skálát is alkalmaztam. Az eredményeket igyekeztem az elméleti háttérrel összehasonlítani, valamint következtetéseket vontam le, hogyan jöhettek ki ezek az értékek, továbbá javaslatokat tettem, mind a munkavállalók által tett javaslatok segítségével, mind a saját tapasztalat által.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció, CSR, munkavállaló, nagyvállalat, társadalmi felelősségvállalás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:42 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |