Az OTP Bank Nyrt. társadalmi felelősségvállalása a gyakorlatban (Felelős vállalat - Felelős fogyasztó)

Bagoly Fanni (2020) Az OTP Bank Nyrt. társadalmi felelősségvállalása a gyakorlatban (Felelős vállalat - Felelős fogyasztó). Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Bagoly-Fanni-gdmtse.pdf] PDF
Bagoly-Fanni-gdmtse.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2023. December 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (37kB)
[thumbnail of Témavázlat_absztrakt.pdf] PDF
Témavázlat_absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2023. December 08..

Download (262kB)

Abstract

A dolgozatom fő témája a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR). Ebben az igen tág területen belül megfogalmaztam a tényleges kutatási kérdésemet, hogy az OTP Bank Nyrt. igazán felelős-e és ad-e lehetőséget az Ügyfeleinek, hogy ők is azok legyenek. Ez az a probléma, amelyre az egész munkám során a választ kerestem. A szakdolgozatom címe is sokatmondó, mely az OTP Bank Nyrt. társadalmi felelősségvállalása a gyakorlatban, alcíme pedig a Felelős vállalat - Felelős fogyasztó, mely árulkodik, hogy az OTP Bankot felelős vállalati magatartása szempontjából és fogyasztói megközelítésből is vizsgálom. A téma aktualitását mi sem bizonyítja jobban, mint a számos friss szakirodalom, az egyre erősödő jogszabályi és érintetti elvárás, amelyeknek meg kell felelnie a vállalatoknak. A kapcsolódó szakirodalmak, fogalmak áttekintése, az OTP Bank Nyrt. történetének és fenntarthatósági stratégiájának megismerése jól megalapozta a kutatási kérdés megválaszolásához segítséget nyújtó primer kutatást. A kutatási kérdésem mentén 4 fő hipotézist fogalmaztam meg. Ezeknek a hipotéziseknek megfelelően állítottam össze a primer, kvantitatív kutatásomhoz a kérdőívet. H.1: Az OTP Bank kérdőívemet kitöltő Ügyfeleinek többsége tisztában van a társadalmi felelősségvállalás jelentésével, ismeri annak területeit. H.2: Az OTP Bank felelős magatartásra ösztönzi az Ügyfeleit. H.3: Az Ügyfelek többsége hallott már a bank felelősségvállalási tevékenységéről, amely erősen befolyásolta a pénzintézet kiválasztását. H.4: Az OTP Bank felelősségvállaláshoz kapcsolódó programjai, tevékenységei sokak számára ismertek.  Az operacionalizálás során 15 darab kérdést fogalmaztam meg a kutatásomhoz. A kérdőívemet a Google Forms segítségével készítettem el és egy sokak által ismert közösségi oldalon juttattam el a kitöltőkhöz. A kérdőívben zárt kérdésekkel dolgoztam a könnyen kezelhetőség és mérhetőség miatt. A kérdőívet 176 fő töltötte ki a 6. kérdésig, amely egy szűrő kérdés volt, hogy a tényleges célcsoportomhoz, az OTP Bank Ügyfeleihez tudjam intézni a témaspecifikus kérdéseimet. Innentől kezdve az OTP Bank 105 Ügyfele képezte az egészet (100%). A kutatási eredmények értékelése a kérdőív szerkezetének megfelelően zajlott. Először a demográfiai adatok elemzése történt meg, ezt követte a témaspecifikus kérdések kiértékelése, amelyek egyfelől a társadalmi felelősségvállalásra vonatkoztak, másfelől pedig a felelős fogyasztásra. Az elemzést követő hipotézisvizsgálat során 2 hipotézisemet támasztották alá az adatok, kettőt pedig el kellett vetnem. Az 1. számú hipotézisem a társadalmi felelősségvállalás ismeretének hiánya miatt nem igazolható. A 2. hipotézisem, beigazolódott, hiszen a válaszadók 85,7 százaléka megerősítette, hogy a bank valóban ad lehetőséget az Ügyfeleinek, hogy felelősek legyenek. A 3. hipotézisemnek csupán az első részét tudtam alátámasztani, hiszen a kitöltők többsége hallott már a bank felelősségvállalási tevékenységéről. Az állítás második részét a kutatási eredmények megcáfolták, ugyanis a válaszadók nagy részét nem, vagy csak részben befolyásolta a bank társadalmi felelősségvállalása a pénzintézet kiválasztásakor. Az utolsó állításom megalapozottnak bizonyult, hiszen a 105 fő válaszadóból csak 28 fő volt az, aki nem hallott még ezekről az OTP Bank által szervezett, támogatott programokról, kampányokról. A nem beigazolódott hipotéziseim alapján két javaslatot tettem az OTP Bank számára, melyben a CSR kommunikációra való nagyobb odafigyelésre hívtam fel a figyelmet, illetve ösztönöztem arra, hogy ne hagyjanak alább a CSR tevékenységükkel csak azért, mert az nem befolyásoló tényező a pénzintézet választásakor. Összességében azt mondhatom, hogy kutatási kérdésemre választ kaptam. Az OTP Bank Nyrt. társadalmi felelősségvállalása példaértékű és mindenki számára követendő. Az Ügyfelei pedig legtöbben, saját bevallásuk szerint felelős fogyasztók, amelyhez az OTP Bank, Ügyfeleinek szóló programjaival, kampányaival is hozzájárul, lehetőséget adva, hogy még felelősebbek legyenek.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Csizmadia Edit
Külső
UNSPECIFIED
Dr. Győri Zsuzsanna
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: bank, felelős fogyasztó, felelősség, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Mar. 01. 13:40
Last Modified: 2021. Mar. 01. 13:40

Actions (login required)

View Item View Item