A Home Office hatékonysága egy hazai nagyvállalatnál

Ács Noémi (2021) A Home Office hatékonysága egy hazai nagyvállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Ács_Noémi_JOJ0LR.pdf] PDF
Szakdolgozat_Ács_Noémi_JOJ0LR.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási_kérelem.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (57kB)
[thumbnail of BA_TO_Ács_Noémi_JOJ0LR.pdf] PDF
BA_TO_Ács_Noémi_JOJ0LR.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 07..

Download (434kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen kutatásban a Home Office hatékonysági kérdéseivel foglalkozom. Választásomat elsősorban a 2020-ban bekövetkezett pandémiás helyzet indokolja, hiszen ez ráirányította figyelmemet az otthoni munkavégzés lehetőségére, illetve ennek szükségére. A vállalatok eddig nem látott ütemben álltak át erre a munkavégzési formára világszerte, ezek a tények ösztönöztek arra, hogy megvizsgáljam a home office-al kapcsolatos hatékonysági kérdéseket, felmerülő aggályokat, és bemutassam mind a munkavállaló, mind pedig a munkáltató oldaláról. Ahhoz, hogy el tudjam végezni a kutatást, először meg kellett határoznom a témakört érintő fogalmakat. Készítettem egy SWOT analízist, mely segítségével könnyen átláthatóvá vált a távmunkában rejlő potenciál. Végül bemutattam Európa és Magyarország távmunka és home office foglalkoztatási adatait az elmúlt 10 évből. A szakirodalmak, folyóiratok, és könyvek áttekintése segített megállapítani az otthoni munkavégzés előnyeihez és hátrányaihoz kapcsolható kutatási kérdéseimet, melyet a Praktiker Kft.-nél végzett kutató munkámmal kívánok alátámasztani. Elsőként egy szekunder kutatás keretein belül vizsgáltam meg kettő a vállalat által kitöltetett kérdőív eredményeit. A kérdőívek a munkavállalók elégedettségén, és tapasztalatain alapszik. A májustól, októberig eltel fél év alatt javuló tendenciákat vélünk felfedezni a  visszajelzésekből. A kitöltőknek értékelniük kellett mind személyes, mind pedig szakmai szemszögből az otthoni munkavégzés előnyeit és hátrányait. A munkavállalók közel 92%-a szeretné, ha a vállalat továbbra is alkalmazná ezt a fajta munkavégzési formát, mivel számos előnyük származik belőle. Illetve az elmúlt időszak tapasztalatai alapján kategorizálták, hogy miben szeretne fejlődni, hogy a jövőben még eredményesebb, és hatékonyabb legyen a munkavégzés. Primer kutatásom során a három a Hr osztályon dolgozó munkatárssal készítettem strukturált interjút. Szerettem volna nagyobb rálátást kapni, hogy a Hr osztály milyen nehézségeket, vagy előnyöket tapasztal a home office kapcsán. Alapvetően nem találtak kivetnivalót az otthoni munkavégzést tekintve, sem személyes tapasztalatból, sem pedig kollégáktól való visszajelzésekből. A legtöbb esetben zökkenő mentesen vették az akadályokat. Legfőképp technikai jellegű problémák merültek fel, például egy Ms Teamsen lefolytatott állásinterjú, vagy gyakorlati képzés során. A munkavállalók motivációját úgy szeretnék fenntartani, hogy olyan közösségi programokat, illetve alternatívákat találni és tanácsolni a kollégáknak, ami segít a hosszú távú elégedettség megtartásában. Továbbá fontos számukra, hogy a személyes kontaktust is fenn tudják tartani a munkavállalók körében, és ne szigetelődjenek el. Úgy vélik, hogy mivel ez még egy új, nem teljesen kiforrott rendszer a cégnél, így még akadnak hiányosságai, viszont mindezt a közeljövőben szeretnék megoldani, illetve fejleszteni. Az informatikai nehézségeket igyekeznek kiküszöbölni, illetve megkönnyíteni az alkalmazottak home office szokásait, hogy könnyebben hatékonyabban tudjanak dolgozni, így akár egy e köré szerveződő tréninget is érdemes szervezni. Ez segíthet a kollégákkal való kapcsolattartásban, vagy esetleg a munkára adott visszacsatolásban felettes-beosztott között. Összegezve a kutatásom alapján azt a konzekvenciát vonhatjuk le, hogy otthonunkból is hatékonyan elvégezhető számos feladat, így érdemes a jövőben fenntartani, és fejleszteni ennek lehetőségét. Kutatásom célja, hogy segítsem az ideális home office kifejlesztését a vállalatoknak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Szabó Ádám
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatékonyság, home office, otthoni munkavégzés, Praktiker Kft., távmunka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:40
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet