Kovács Kristóf (2021) A Központi Statisztikai Hivatal logisztikai információs rendszere. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
FOSZK_ZD_Kovács_Kristóf_AJUWLK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (976kB) |
|
PDF
FOSZK_OF_Kovács_Kristóf_AJUWLK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (180kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat központi témája a Központi Statisztikai Hivatal által végzett információs logisztikai munkálatok. Általában az ilyen teendőkhöz a szervezetek egy logisztikai információs rendszert használnak (LIR), és ezáltal a hivatal erre a feladatra választott szoftvere, a Topdesk fogja kitenni a dolgozat nagyrészét. A szakmai gyakorlati beszámoló és a záródolgozat erősen egymásra épül. Már a beszámolóban bemutatjuk a Topdesket, mint egy logisztikai információs rendszert, képekkel illusztrálva a felhasználói felületének a kinézetét, hogy könnyebben lehessen elképzelni a dolgozat hátralévő részeiben. Ezáltal nyilvánvalóvá válik, hogy ez lesz a szakdolgozat központi témája. A beszámolóban elhangzik a KSH története és rövid bemutatása, a LIR és Topdesk ismertetése, és két logisztikai folyamat, a beszerzés és leltározás tömör összefoglalása. A beszerzés megismertetése érdekében tanulni fogunk magáról a KEF-ről is. A záródolgozat a legelején ismerteti a benne használt definíciókat, majd rögtön rátér a LIR rendszer ismertetésére. Először két részre bontja fel a Topdesk bemutatását, egy általánosabb körülírásra és a Központi Statisztikai Hivatallal összekötő kapcsolatára, és egy másik, a Topdeskkel dolgozók megközelítéséből keletkező részletesebb leírásra, amit négy különböző pontra tagol. Ezek a részek magának az LIR folyamatainak egy teljes leírása, csupán különböző szemszögökből. Az első a rendszer felé támasztott elvárások, és a hozzájuk tartozó megoldások felsorolása. A második a rendszernek a céljai, ami fejezetrész lényegében megmutatja, hogy pontosan hova szolgáltatja az általa létrehozott információkat. A harmadik a rendszer által végzett folyamatmenet külső szemlélő által is látható, eszközökkel kapcsolatos fizikai része, amiben végig megyünk a beszerzésen, elosztáson, hulladékkezelésen és visszavételen. Ez a fejezet erősen rá fog épülni egy szakirat anyagára. Negyedik, amiben az irodai műveleteket vesszük át. Ebben két téma fog egymásba fonódni, az információval kapcsolatos munkálatok, és magának a feladatoknak a kezelése, menedzsmentje. Ezekután még gyors említésre kerül egy különleges definíció és szemlélet a Center of Health Market Innovation által. Bár első hallásra úgy tűnik, hogy a fejezet nem épül rá eléggé az előzőekre, de a szakértőik által létrehozott „LMIR” definíciót érdemes megemlíteni, mivel egy sokkal jobb szemléletet nyújthat a globálisan elismert LIR megközelítésekkel szemben. A legvégén egy rövid összegzésben átvesszük, hogy a dolgozatból mit is tanultunk, mi volt a fő mondanivalója.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | beszerzés, help-desk, információs rendszer, logisztikai rendszer, raktározás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:39 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |