Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban

Kaszás Lilla Szilvia (2020) Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_done.pdf] PDF
Szakdolgozat_done.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (364kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS (benyújtandó pdf formátumban 1 példányban)     Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban szakdolgozat címe   Kaszás Lilla Hallgató neve esti tagozat/szak megnevezése üzleti és HR menedzser   A dolgozat témája az onboarding folyamat, amely a munkavállalók beillesztése a vállalathoz. Ebben a dolgozatban az onboarding folyamatot a szervezeti kommunikáció nézőpontjából vizsgálom, mert a gyakorlati megvalósítása esetén sokszor támaszkodhatunk a kommunikáció és azon belül a szervezeti kommunikáció eszközeire. A szakdolgozatot a kommunikációval, mint alapfogalom meghatározásával, funkcióinak megismertetésével kezdem, majd három kommunikáció elméleti modellt mutatok be, amely a szervezeti kommunikáció világához visz minket közelebb.       A következő fejezetben a szervezeti kommunikáció jellemzői, típusai és legfontosabb ismérvei kerülnek bemutatásra. Ezek után bemutatásra kerülnek azok a meghatározó tényezők, amelyek egy szervezet kommunikációs tényezőit befolyásolják, mint például a szervezet mérete, a szervezet kultúrája, a foglalkoztatottak iskolázottsága, a vállalat profilja és IT fejlettsége. A szervezet belső kommunikációjának bemutatása, a formális és informális hálózat megkülönböztetése, illetve a lefelé és felfelé irányuló struktúra fontos információ az onoboarding gyakorlati szempontjából, valamint külön fejezet szól a munkatársakkal folytatott kommunikációról, hogy közelebb vigyenek minket az onboardinghoz, mint konkrét, gyakorlati példához. Az onboarding folyamattal kapcsolatban a következő kérdésre kerestem a választ: Milyen információkra van szüksége az új belépőnek és megkapja-e ezeket az onboarding folyamat során? A kutatás kiértékelése alapján elmondható, hogy a vállalat a pre-onboarding szakaszban igyekszik a legpontosabban az információ továbbítására, a konkrét munkahelyi feladatok betanításában más sokkal inkább a csoport és a kollégák veszik át a szerepet az új belépő segítésében. A vállalatról szóló információ-átadást lehet fejleszteni új, korszerű módszerekkel, amelyhez a HR adhat profi segítséget. A szervezet erőssége minden kétséget kizáróan a közösség, az emberi kapcsolatok, amelyeket lehet használni az onboarding stratégia kidolgozásában. A dolgozat végén bemutatásra kerül pár HR gyakorlat, amely segíthet javítani a vállalat onboarding folyamatán, ilyenek például az onboarding portál, a digitalizáció, a csapatépítő események és az RBA.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hatházi Alexa
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Tamás
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: HR, információcsere, kommunikáció, személyügy, szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:38
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet