Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban

Kaszás Lilla Szilvia (2020) Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_done.pdf] PDF
Szakdolgozat_done.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (364kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS (benyújtandó pdf formátumban 1 példányban)     Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban szakdolgozat címe   Kaszás Lilla Hallgató neve esti tagozat/szak megnevezése üzleti és HR menedzser   A dolgozat témája az onboarding folyamat, amely a munkavállalók beillesztése a vállalathoz. Ebben a dolgozatban az onboarding folyamatot a szervezeti kommunikáció nézőpontjából vizsgálom, mert a gyakorlati megvalósítása esetén sokszor támaszkodhatunk a kommunikáció és azon belül a szervezeti kommunikáció eszközeire. A szakdolgozatot a kommunikációval, mint alapfogalom meghatározásával, funkcióinak megismertetésével kezdem, majd három kommunikáció elméleti modellt mutatok be, amely a szervezeti kommunikáció világához visz minket közelebb.       A következő fejezetben a szervezeti kommunikáció jellemzői, típusai és legfontosabb ismérvei kerülnek bemutatásra. Ezek után bemutatásra kerülnek azok a meghatározó tényezők, amelyek egy szervezet kommunikációs tényezőit befolyásolják, mint például a szervezet mérete, a szervezet kultúrája, a foglalkoztatottak iskolázottsága, a vállalat profilja és IT fejlettsége. A szervezet belső kommunikációjának bemutatása, a formális és informális hálózat megkülönböztetése, illetve a lefelé és felfelé irányuló struktúra fontos információ az onoboarding gyakorlati szempontjából, valamint külön fejezet szól a munkatársakkal folytatott kommunikációról, hogy közelebb vigyenek minket az onboardinghoz, mint konkrét, gyakorlati példához. Az onboarding folyamattal kapcsolatban a következő kérdésre kerestem a választ: Milyen információkra van szüksége az új belépőnek és megkapja-e ezeket az onboarding folyamat során? A kutatás kiértékelése alapján elmondható, hogy a vállalat a pre-onboarding szakaszban igyekszik a legpontosabban az információ továbbítására, a konkrét munkahelyi feladatok betanításában más sokkal inkább a csoport és a kollégák veszik át a szerepet az új belépő segítésében. A vállalatról szóló információ-átadást lehet fejleszteni új, korszerű módszerekkel, amelyhez a HR adhat profi segítséget. A szervezet erőssége minden kétséget kizáróan a közösség, az emberi kapcsolatok, amelyeket lehet használni az onboarding stratégia kidolgozásában. A dolgozat végén bemutatásra kerül pár HR gyakorlat, amely segíthet javítani a vállalat onboarding folyamatán, ilyenek például az onboarding portál, a digitalizáció, a csapatépítő események és az RBA.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: HR, információcsere, kommunikáció, személyügy, szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:38
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet