Kaszás Lilla Szilvia (2020) Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_done.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
témavázlat és összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (364kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS (benyújtandó pdf formátumban 1 példányban) Szervezeti kommunikáció az onboarding folyamatban szakdolgozat címe Kaszás Lilla Hallgató neve esti tagozat/szak megnevezése üzleti és HR menedzser A dolgozat témája az onboarding folyamat, amely a munkavállalók beillesztése a vállalathoz. Ebben a dolgozatban az onboarding folyamatot a szervezeti kommunikáció nézőpontjából vizsgálom, mert a gyakorlati megvalósítása esetén sokszor támaszkodhatunk a kommunikáció és azon belül a szervezeti kommunikáció eszközeire. A szakdolgozatot a kommunikációval, mint alapfogalom meghatározásával, funkcióinak megismertetésével kezdem, majd három kommunikáció elméleti modellt mutatok be, amely a szervezeti kommunikáció világához visz minket közelebb. A következő fejezetben a szervezeti kommunikáció jellemzői, típusai és legfontosabb ismérvei kerülnek bemutatásra. Ezek után bemutatásra kerülnek azok a meghatározó tényezők, amelyek egy szervezet kommunikációs tényezőit befolyásolják, mint például a szervezet mérete, a szervezet kultúrája, a foglalkoztatottak iskolázottsága, a vállalat profilja és IT fejlettsége. A szervezet belső kommunikációjának bemutatása, a formális és informális hálózat megkülönböztetése, illetve a lefelé és felfelé irányuló struktúra fontos információ az onoboarding gyakorlati szempontjából, valamint külön fejezet szól a munkatársakkal folytatott kommunikációról, hogy közelebb vigyenek minket az onboardinghoz, mint konkrét, gyakorlati példához. Az onboarding folyamattal kapcsolatban a következő kérdésre kerestem a választ: Milyen információkra van szüksége az új belépőnek és megkapja-e ezeket az onboarding folyamat során? A kutatás kiértékelése alapján elmondható, hogy a vállalat a pre-onboarding szakaszban igyekszik a legpontosabban az információ továbbítására, a konkrét munkahelyi feladatok betanításában más sokkal inkább a csoport és a kollégák veszik át a szerepet az új belépő segítésében. A vállalatról szóló információ-átadást lehet fejleszteni új, korszerű módszerekkel, amelyhez a HR adhat profi segítséget. A szervezet erőssége minden kétséget kizáróan a közösség, az emberi kapcsolatok, amelyeket lehet használni az onboarding stratégia kidolgozásában. A dolgozat végén bemutatásra kerül pár HR gyakorlat, amely segíthet javítani a vállalat onboarding folyamatán, ilyenek például az onboarding portál, a digitalizáció, a csapatépítő események és az RBA.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | HR, információcsere, kommunikáció, személyügy, szervezeti kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:38 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |