A koronavírus járvány hatása a stratégiai tervezésre és az emberi erőforrás menedzsmentre

Lamm Lea (2020) A koronavírus járvány hatása a stratégiai tervezésre és az emberi erőforrás menedzsmentre. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of LammLea_C7CRBQ_Szakdolgozat.pdf] PDF
LammLea_C7CRBQ_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 12..

Download (1MB)
[thumbnail of Lamm Lea_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Lamm Lea_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (47kB)
[thumbnail of BA_TO_Lamm_Lea_C7CRBQ.pdf] PDF
BA_TO_Lamm_Lea_C7CRBQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 12..

Download (345kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során az olvasók megismerkedhettek az üzleti stratégiák felépítésével, különböző stratégiai tervezési módszerekkel és elemzésekkel, amik segítséget nyújtanak a stratégiai tervezés során. Említésre kerültek a multinacionális vállalatok stratégiai tervezésének sajátosságai is. Részletesebb bemutattam az emberi erőforrás menedzsment területei és stratégiai szerepe. Ezt követően a korábban leírtak alapján bemutatásra került a KPMG, annak kollektív stratégiája és az emberi erőforrás menedzsment területe. A KPMG-nél az emberi erőforrások menedzsmentjével foglalkozó terület, a People, Performance and Culture.  A PPC foglalkozik a munkavállalói márkaépítéssel, a kiválasztási folyamatokkal, a betanítással, a munkavállaló elkötelezettséggel, a képzés-fejlesztéssel, a kiléptetéssel és a bérszámfejtéssel. Azonban a 2020-as év folyamán a koronavírus hatására a fent említettek területén is változások következtek be. Felvezetésként bemutattam a koronavírus hatásai globálisan és Magyarországon is, valamint az kialakult helyzettel kapcsolatos válságkezelési modelleket. A People, Performance and Culture munkája is online platformra terelődött át. A munkavállalói márkaépítés is online színtereken zajlott tovább. Az egyik legnagyobb változást az online állásbörzék jelentették, hiszen ezen események online történő megvalósulásával megszűnt a lehetősége a személyes benyomáskeltésnek és a cég kevesebb emberrel tudott kapcsolatba lépni. A nehézségek ellenére azonban a KPMG megjelenése nem csökkent. Az ősz folyamán csatlakozottak szemében erősítette a KPMG brandjét, hogy biztos munkahelyként tekintettek rá. A kiválasztási folyamatok is megváltoztak, jelenleg a felvétel részét egy telefon- és egy videóbeszélgetés képzi. Az online recruitment folyamat hatékonynak bizonyult, könnyebb volt időpontot egyeztetni és kevesebb volt a visszamondás. A jelentkezők számára is pozitívum volt a rugalmasság, könnyebbséget jelentett, hogy nem kellett elutazniuk az interjú helyszínére és többen jobban ki tudtak bontakozni a saját otthonuk biztonságában, bár többükben hiányérzetet keltett, hogy nem láthatták személyesen az irodát és az interjúztatóikat. A pozitívumok ellenére a megkérdezettek 60%-a szívesebben vett volna részt offline állásinterjún. A jövőben a KPMG fenn szeretné tartani a lehetőséget, hogy a jelentkezők maguk döntsenek az online és offline interjú között, így is rugalmasabbá téve a kiválasztási folyamatokat. A betanítás tartalmilag nem változott, de a trainingek online színtéren zajlottak. Kihívást jelentett, hogy a beléptetést és eszközátvételt biztonságosan meg tudják oldani. A munkavállalóknak hiányzott, hogy a betanítás során nem ismerkedhettek meg személyesen kollégáikkal, de úgy érezték, hogy megfelelően voltak informálva a folyamat során és az oktatók is nagyon segítőkészek voltak, de ennek ellenére szívesebben vettek volna részt személyesen a betanításon. A jövőben a betanítás valószínűleg hibrid folyamatként fog működni, kombinálva az online és a személyes betanítás előnyeit. A munkavállalók továbbképzése is online platformokon történt, ennek átszervezése csak a kezdetekben jelentett kihívást, de az előadók és a résztvevők is könnyedén alkalmazkodtak az új helyzethez. A munkavállalói elkötelezettség számos programja mellett, az idei év kihívásokkal gazdag mivoltából fakadóan, középpontba került a munkatársak jólléte. Megalakult a tudatos jóllét program, aminek elsődleges célja a munkavállalók mentális jóllétének fejlesztése, önismeretük segítése hatékony eszközök átadásával. A járványhelyzet alatt belépő új munkavállalók motivációját és produktivitását nem befolyásolták jelentősen a kialakult helyzet, nagyban megkönnyítette integrációjukat a munkatársaik segítőkészsége és támogatása. Globálisan tekintve az emberi erőforrás folyamatok mindenhol megváltoztak a kialakult helyzetben. Sok szervezet agilis munkavállalóinak köszönhetően tudta csak tovább folytatni a működést, így a HR stratégiai szerepei is megnőtt. A sok változás valószínűleg nyomot fog hagyni a jövőben, várhatóan a munkaadók rugalmasabb munkarend kialakítására törekednek majd, sokkal elterjedtebb lesz az otthoni munkavégzés és a munkahelyek munkavállalócentrikusabbak lesznek. Más értékek és újfajta gondolkodásmódok válhatnak vezetővé, valamint a digitális átalakulás szerepe is tovább fog növekedni. A kutatásom célja az volt, hogy felmérjem, hogyan változtak meg a HR folyamatok a koronavírus hatására és, hogy mennyire voltak a megváltozott körülmények ellenére hatékonyak. A nemzetközi hatásokat főként internetes forrásokon keresztül kutattam a témakör újszerűsége miatt, A KPMG-n belül történt változásokat pedig külső konzulensem és belső források alapján mértem fel. A kvantitatív kutatásom, a szeptemberben csatlakozó auditor kollégák által kitöltött kérdőív, alapozta meg. Szakdolgozatomban kifejtettem, hogy hogyan változtak meg a HR folyamatok, amik az eddig történtek alapján hatékonynak tűnnek, de ennek a végleges megállapítására csak a jövőben kerülhet sor. Szintén a jövő egy érdekes kutatási témája lehet, hogy az utóbbi közel egy évben bekövetkezett változtatások milyen hatással lesznek a jövő HR folyamatainak alakulására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs, Menedzsment Tanszék, PSZK
Szombath Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás menedzsment, emberi erőforrás stratégia, stratégiai tervezés, válsághelyzet(ek), válságkezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:38
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet