Innovatív online marketing eszközök szerepe a BioHair Franchise Hálózat esetében

Burai Noémi Melinda (2020) Innovatív online marketing eszközök szerepe a BioHair Franchise Hálózat esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of 2020_BN_GM_Szakdolgozat_PKIQ5Y.pdf] PDF
2020_BN_GM_Szakdolgozat_PKIQ5Y.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 31..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (625kB)
[thumbnail of BA_TO_Burai_Noémi_Melinda_PKIQ5Y.pdf] PDF
BA_TO_Burai_Noémi_Melinda_PKIQ5Y.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 31..

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

A 21. századra az internet, az online jelenlét – főleg a közösségi médiában – oly méreteket öltött, hogy több korábban vezető offline marketing eszközt, mint például a televízió és a rádió maga mögé utasított.  A világszintű pandémia miatt ez még jobban felerősödött. A fogyasztók nagy része arra kényszerül, hogy otthon maradjon. Akár a virtuális oktatásra való átállás, akár a legtöbb munkahelyen bevezetett otthoni munkavégzés miatt, de idejük nagy részét a négy fal között kell tölteniük. kényelmesebb, valamint nem voltak korosztályonként meghatározott idősávok. Természetesen voltak olyan vállalatok, szolgáltatások, amelyek működésükből kifolyólag nem nyújthattak online szolgáltatást (pl. szépségszalonok). Azonban az online megjelenés az ő esetükben is nélkülözhetetlen volt. Elengedhetetlen volt, hogy a „köztudatban maradjanak” az online reklámokkal. A kijárási korlátozás alatt ürességtől kongó utcák miatt az offline reklámban, nyomtatott sajtóban való megjelenésben már nem rejtőzött akkora lehetőség. Sokkal népszerűbbé váltak például a közösségi médiában való hirdetések. A reklám nem volt helyhez kötve, ezáltal a célközönség is bővült. Ráadásul a Facebook egy ingyenes felület, bárki regisztrálhat, bárki hirdethet. A dolgozatom célja, hogy bemutassam hogyan is került előtérbe, és vált meghatározóvá az online marketing a vállalatok életében, melyek a legnépszerűbb online marketing eszközök. Különös hangsúlyt fektetek az innovációra, amely egy vállalat hosszútávú működésében elengedhetetlen. Ennek bemutatására egy olyan vállalatot választottam, ahol az innováció az egyik hajtőereje a sikeres vállalatnak. Ez pedig a BioHair Franchise Hálózat, ahol a 2018-as év eleje óta dolgozom marketing asszisztensi pozícióban. A BioHair 2010-ben egy önálló szalonként indult, amelyből több fodrászat lett, majd franchise hálózat, mára pedig egy vezető szépségszalon hálózattá nőtte ki magát az országban, 21 budapesti és 19 vidéki egységgel. Az online marketing történetének és fejlődésének áttekintését követően rátérek a BioHair Franchise Hálózat online marketingtevékenységének, és alkalmazott innovációs megoldásainak bemutatására szakdolgozatomban. A legfontosabbak ezek közül a weboldal, melyet elsőszámú platformként használ, ezen felül természetesen, mint minden modern vállalat, rendelkezik mind Facebook, mind Instagram oldallal. Természetesen részletesen taglaltam a BioHair innovációs tevékenységét, amely a hálózat legnagyobb erőssége. Ilyen innováció például az online sorbaállás mely lehetővé teszi a szalonban történő várakozás elkerülését. Ezzel a fejlesztéssel a BioHair óriási versenyelőnyre tett szert a szépségiparban. Ezt a funkciót a Lnistry Zrt fejlesztette a BioHair számára. Annak érdekében, hogy megerősítse piacvezető pozicióját, továbbfejlesztette ezt a funkciót, és már Messengeren keresztül is sorba lehet állni távolról. Hogy ez létrejöjjön, a Talk-a-Bot csapata egy chatbotot hozott létre, melynek a BioHair logója után az Alma nevet adta a hálózat. Ezekkel az újításokkal úgy gondolom, hogy óriási lépést tett előre, és méltán érdemelte ki az okosfodrászat elnevezést. Dolgozatom készítése során úgy gondoltamm, hogy kutatást végzek interjú formájában az innováció fontosságáról. A beszélgetések alapján illetve az online megjelenésből adódóan arra a következtetésre jutottam, hogy bár aránylag széles követőtáborral rendelkezik, megjelenése rendszertelen és tartalmi szempontból sem a legkiemelkedőbb. Viszont innovációs tevékenységét tekintve az egyik legsikeresebb. Úgy hiszem, hogy a dolgozatomban feltárt javaslataim segítségével, még feljebb pozicionálhatja magát a vállalt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Molnár Ramóna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innováció, közösségi média, mesterséges intelligencia, online marketing, technológiai fejlődés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:38
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet