A járványhelyzet hatása a felhőszolgáltatások terjedésére

Filius Dániel Péter (2020) A járványhelyzet hatása a felhőszolgáltatások terjedésére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Filius_Dániel_XDU07U.pdf] PDF
Filius_Dániel_XDU07U.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Filius_Dániel_XDU07U.pdf] PDF
BA_TO_Filius_Dániel_XDU07U.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évben az egész világ megtapasztalta milyen változásokat hozhat az életünkbe egy világjárvány. Dolgozatom a koronavírus járvány felhőszolgáltatásokra gyakorolt hatásait vizsgálja, melynek célja, hogy feltárja milyen hatással volt koronavírus járvány az egyes felhőszolgáltatókra a járvány által leginkább érintett területeken; melyik vállalat profitálta, illetve vesztette a legtöbbet; milyen különbségek tapasztalhatóak az idei évre várt adatok és elért eredmények között. A kutatásomhoz a Gooogle.Trends kimutatásaiból, a Macrotrends.net részvény- és bevételadataiból, a Statista statisztikáiból, valamint az adott cégek negyedéves jelentéseiből szekunder módon gyűjtöttem az adatokat. A témában három területet vizsgáltam meg: a konferenciahívó alkalmazásokat, az e-kereskedelemhez, valamint a turizmus-vendéglátáshoz kapcsolódó legnagyobb felhőszolgáltatókat. A konferenciahívó alkalmazások között a legnépszerűbb Zoom és Microsoft Teams szolgáltatások robbanásszerű növekedésen mentek keresztül. A Zoom esetében a járvány első hulláma során a felhasználók számának alakulását, valamint bevételei növekedését néztem meg alaposabban. Míg a Teams esetében feltártam a növekedést, ami alig két hónap alatt következett be mind az aktív felhasználók, mind a hívásokban töltött percek számában. Ezek után a konferencia hívó alkalmazások webkamera árusításra kifejtett hatásait vettem szemügyre. Második részben az E-kereskedelem piacvezető szolgáltatójával, az Amazonnal foglalkoztam, külön kitérve a vállalat piaci értékének növekedésére, és a bevételei termékköri eloszlásának változásaira. Emellett az online kereskedelemhez szorosan kapcsolódó online fizetésközvetítő szolgáltató, PayPal 2020 első két negyedéves teljesítményét is tanulmányoztam. Végül, a járvány legnagyobb veszteséget elkönyvelő szférájában, a turizmus-vendéglátás szektorban az utazók körében legnépszerűbb Booking.com és Tripadvisor szolgáltatókat elemeztem 2020 első felében rendszerkihasználtságuk, bevételük és részvénypiaci teljesítményük alapján. Ezek után a világ egyik legnagyobb légitársaságát, a Lufthansát elemeztem ugyanezen időszak alatti utasforgalma, illetve bevételei alapján. Kutatásom lezárásaként igyekeztem jövőképet alkotni a vizsgált vállalatokról az általam nyert adatok, illetve mindennapi tapasztalataim segítségével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kapos István
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Sipos Marianna
Belső
főiskolai tanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cloud, felhő, felhőszolgáltatás, globális vállalatok, koronavírus járvány, SaaS
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:37
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet