Filius Dániel Péter (2020) A járványhelyzet hatása a felhőszolgáltatások terjedésére. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Filius_Dániel_XDU07U.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Filius_Dániel_XDU07U.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (225kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi évben az egész világ megtapasztalta milyen változásokat hozhat az életünkbe egy világjárvány. Dolgozatom a koronavírus járvány felhőszolgáltatásokra gyakorolt hatásait vizsgálja, melynek célja, hogy feltárja milyen hatással volt koronavírus járvány az egyes felhőszolgáltatókra a járvány által leginkább érintett területeken; melyik vállalat profitálta, illetve vesztette a legtöbbet; milyen különbségek tapasztalhatóak az idei évre várt adatok és elért eredmények között. A kutatásomhoz a Gooogle.Trends kimutatásaiból, a Macrotrends.net részvény- és bevételadataiból, a Statista statisztikáiból, valamint az adott cégek negyedéves jelentéseiből szekunder módon gyűjtöttem az adatokat. A témában három területet vizsgáltam meg: a konferenciahívó alkalmazásokat, az e-kereskedelemhez, valamint a turizmus-vendéglátáshoz kapcsolódó legnagyobb felhőszolgáltatókat. A konferenciahívó alkalmazások között a legnépszerűbb Zoom és Microsoft Teams szolgáltatások robbanásszerű növekedésen mentek keresztül. A Zoom esetében a járvány első hulláma során a felhasználók számának alakulását, valamint bevételei növekedését néztem meg alaposabban. Míg a Teams esetében feltártam a növekedést, ami alig két hónap alatt következett be mind az aktív felhasználók, mind a hívásokban töltött percek számában. Ezek után a konferencia hívó alkalmazások webkamera árusításra kifejtett hatásait vettem szemügyre. Második részben az E-kereskedelem piacvezető szolgáltatójával, az Amazonnal foglalkoztam, külön kitérve a vállalat piaci értékének növekedésére, és a bevételei termékköri eloszlásának változásaira. Emellett az online kereskedelemhez szorosan kapcsolódó online fizetésközvetítő szolgáltató, PayPal 2020 első két negyedéves teljesítményét is tanulmányoztam. Végül, a járvány legnagyobb veszteséget elkönyvelő szférájában, a turizmus-vendéglátás szektorban az utazók körében legnépszerűbb Booking.com és Tripadvisor szolgáltatókat elemeztem 2020 első felében rendszerkihasználtságuk, bevételük és részvénypiaci teljesítményük alapján. Ezek után a világ egyik legnagyobb légitársaságát, a Lufthansát elemeztem ugyanezen időszak alatti utasforgalma, illetve bevételei alapján. Kutatásom lezárásaként igyekeztem jövőképet alkotni a vizsgált vállalatokról az általam nyert adatok, illetve mindennapi tapasztalataim segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cloud, felhő, felhőszolgáltatás, globális vállalatok, koronavírus járvány, SaaS |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:37 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |