A hatékony IT toborzás

Czigler Dalma (2020) A hatékony IT toborzás. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Czigler Dalma_FF9K27.pdf] PDF
Szakdolgozat_Czigler Dalma_FF9K27.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Czigler_Dalma_FF9K27.pdf] PDF
BA_TO_Czigler_Dalma_FF9K27.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (339kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban egy olyan kvantitatív kutatást végzek, ami segítheti az IT szektorban toborzókat a megfelelő toborzási eszközök és módszerek alkalmazását. Témaválasztásomat a munkahelyem, ott végzett feladatok és megszerzett tapasztalatok befolyásolták. Kutatási kérdésem a következő:Mi szükséges a hatékony IT toborzáshoz?Ezen belül az alábbi kérdésekre szeretnék választ adni:1.     Az általános toborzási stratégiák közül melyek használhatók eredményesen az IT toborzás területén is?2.     Hogyan befolyásolta a digitalizáció az álláskeresési szokásokat?3.     Hogy lehet cégszinten a leggyorsabban jelöltet találni egy adott pozícióra?4.     A jelöltek oldaláról melyek a preferált kiválasztási folyamatok?5.     Melyek a legfontosabb értékek a jelöltek számára az álláskeresésnél IT szektorban?Az első fejezetekben az általános, mind a szellemi, mind a fizikai munkások toborzására használt módszereket mutatom be. Mivel a munkahelyem is a kis- és középvállalkozások közé sorolható, a belső és külső toborzás eszközei, előnyei és hátrányai bemutatása után a magyar KKV szektor toborzási szokásairól olvashatunk részletesen egy kutatás alapján. Ezt követően dolgozatom fő kérdésének (Mi szükséges a hatékony IT toborzáshoz?) elméleti hátterében az e-HRM, e-toborzás, digitalizáció, automatizáció, innováció, blind hiring, gamifikáció, employer branding, employer advocacy illetve az applicant experience toborzásba való bevonásának jellemzőivel folytatom. Az általános elmélet után rátérek kifejezetten az IT szektor sajátosságaira. Mivel ez egy hiányszakma hazánkban, szükség van speciális toborzási eszközökre a hatékonyság érdekében. A hatékony IT toborzási elemeit a HR- mátrix elemei- Munkáltatói márkaépítés, Álláslehetőség, Toborzási csatornák, Javadalmazás- alapján mutatom be. Kvantitatív, primer kutatásom során a munkahelyem, IDBC munkavállalóit kérdeztem meg online kérdőív formájában a kutatási szokásaikról, preferenciáikról, korábbi élményeikről. A különböző kérdésekre adott válaszokat ábrákkal és számszerű adatokkal az elméleti háttérhez hasonlítva szemléltetem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Csillag Sára
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Éles Zsófia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, employer branding, IT, kiválasztás, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:36
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet