A digitalizáció hatása a kkv-ra a világjárány ideje alatt

Kiss Petra Alexandra (2020) A digitalizáció hatása a kkv-ra a világjárány ideje alatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kiss Petra Alexandra_LTEEWV_szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Petra Alexandra_LTEEWV_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Kiss_Petra Alexandra_LTEEWV.pdf] PDF
BA_TO_Kiss_Petra Alexandra_LTEEWV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

A hazánkban is megjelent koronavírus járvány gazdasági hatásait senki nem tudta előre megjósolni, minden hazai vállalatra meglepetésként csapott le és fenekestül felforgatta annak életét. A válságot többféleképpen is definiálhatjuk, de összességében elmondható, hogy egy olyan nem várt folyamat, amire a legtöbb esetben nem lehet felkészülni és azonnali cselekvésre készteti a céget. Általánosságban elmondhatjuk, hogy negatív jelzőket társítanak hozzá. A válságot a válságmenedzsment felállításával, illetve annak eszközeivel próbálják a cégek leküzdeni azt. A koronavírus okozta válság azonban más, mint egy szokványos válság. Így a cégvezetőknek is máshogy kellett hozzá alkalmazkodniuk. A mélyinterjúim során fényderült arra, hogy a négy cégvezető a lehető leggyorsabban alkalmazkodott a kialakult helyzethez és a lehető legtöbb szolgáltatásukat implementálták a digitális térbe, hogy átvészelhessék ezen időszakokat. Árbevételük nagy többségben az első hullám alatt szinte egyenlő volt a 0-val vagy pedig közelített hozzá. Ahogy szép lassan a piac is elkezdett reagálni a digitális változásokra, az árbevételük is részben visszaállt a válság előttire. A cégek digitalizációjára szinte mindenhol nagyobb hangsúlyt kellett fektetniük, hiszen korábban nem feltétlen használhattak olyan online platformokat a munkavégzésük során, mint ezen időszakban A válság hozta negatívumok mellett elmondható, hogy összességében mind a négy cégvezető pozitívumként élte meg a válság hozta kényszer digitalizációt.Hiszen ezzel a készségeiket fejlesztve új tudásra tettek szert, továbbá az összes digitalizációhoz köthető fejlesztést, amit bevezettek az első hullám során, szívesen alkalmazzák a második hullám során is, valamint szívesen megtartanák ezeket a járványhelyzettől függetlenül. Munkavállalóik egészségének megőrzése érdekében a négy cég közül háromnál bevezetésre került a home office.A három cég munkavállalói azonban nehézen élték meg főleg az elején. Sokak számára nehéz volt összeegyeztetni a munkát a magánélettel, valamint az újonnan behozott online platformok kezelését is meg kellett tanulniuk. Szerencsére, ha ez az elején nehézséget is okozott idővel sikerült elsajátítaniuk azt, és a munkafolyamatok már sokkal gördülékenyebben mennek. A digitális térbe való átkerülésnél személyes kapcsolatok elvesztése, mind a cégek vezetőinél, mind munkavállalóiknál felmerült. Azzal, hogy a dolgozóknak nem kellett bemenniük a munkahelyükre majd vissza, időt spóroltak meg, amit később másra tudtak fordítani, amire korábban nem feltétlen jutott idő, vagy pedig nem annyi. Az azonban, hogy rettentő nagy mértékben függ a munkavégzés minősége az otthoni internet kapcsolattól, megdöbbentő, egy esetleges internet kimaradás vagy a sávszélesség lassulása, olyan faktorként jelenik meg, amire senki nem tud felkészülni, ezzel is hátráltatva a folyékony munkafolyamatokat. Kijelenthetjük azonban, hogy a munkavállalók az első hullám alatt szerzett tapasztalatokkal már felkészültebbnek érzik magukat a jelenleg is tartó második hullám során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kontor Zsuzsanna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, kis- és középvállalkozás - KKV, menedzsment, válság, válságmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:36
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet