Horabik Adél Rita (2020) Az érzelmi intelligencia szerepe a vezetők munkájának hatékonyságában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Horabik_Adél_Rita.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (694kB) |
|
PDF
BA_TO_Horabik_Adél_Rita_Q8D3EN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (138kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom témájaként a felsővezetők érzelmi intelligenciájának fejlődését választottam. Amelyben azt mutatom be, hogy a vezetők hogyan fejlesztik önmagukat és érzelmi intelligenciájukat, valamint olyan helyzeteket vizsgáltam, egy nagyobb vállalat esetében, amelyek a vezetői tevékenység során merülnek fel, és interperszonális készségek alkalmazását igénylik. Dolgozatomban kitérek az érzelmi intelligencia jelentőségére, arra, hogy hogyan és milyen módon mérhető, mik azok a tevékenységek és tulajdonságok, amik befolyásolják, és miként tudjuk fejleszteni ezeket. Kitérek arra is, hogy azok a személyek, akik folyamatos önfejlesztésben vesznek részt és fejlesztik saját érzelmi intelligenciájukat, milyen előnyökhöz juthatnak, és hogyan tudják kamatoztatni ezt akár a magánéletükben, akár a munkahelyükön. Külön fejezetben térek ki a coachingra, mint vezetőfejlesztési módszerre, ami napjainkban egyre népszerűbbé válik világszerte, de ennek alkalmazása az üzleti életben még nem túl elterjedt jelenség. Bemutatom a coaching folyamatának lényegét, részeit, gyakorlati alkalmazását. Legyen szó akármilyen üzletről, cégről, sikerességét nagyban befolyásolja, a vezetők tevékenysége. Azért esett a választásom a vezetők tevékenységének vizsgálatára, mert érdekesnek találom a lehetséges összefüggéseket a különböző személyiségtípusok, az érzelmi intelligencia fejlettségi szintje, a coaching használata és a sikeres vezetői tevékenység között. Manapság ez a téma a vezetőket is foglalkoztatja, megvan bennük a hajlandóság az önfejlesztésre, nem csak szakmai tudásukat illetően, hanem minden olyan területen, ami munkájuk sikerességéhez hozzátesz. Kutatásom során az alábbi kutatási kérdéseket vizsgáltam: · Szükséges-e egy jó vezető számára, hogy rendelkezzen olyan készségekkel, melyek segítségével hatékonyan tudja kezelni a munkája során felmerülő interperszonális helyzeteket? · A női vezetők tevékenysége során hangsúlyosabb-e, az érzelmekre való tudatos odafigyelés? · Milyen helyzetekben fordulnak a vezetők egy coach-hoz, és miben segíti a coach a munkájukat? · Befolyásolja-e a vezetők döntéshozatalát, valamint a munkavállalókkal való együttműködését az érzelmi intelligencia? · Mitől jó egy vezető? Kutatásom során azt az előfelvetést vizsgáltam, hogy ahhoz, hogy valaki jó vezetővé válhasson, a kiváló szakmai tudást kiegészítéseként rendelkeznie kell olyan készségekkel, melyek segítségével hatékonyan tudja kezelni a munkája során felmerülő interperszonális helyzeteket. Fejleszteni tudja kollégáival és a beosztottjaival való viszonyát, így hozzájárulva a munka eredményességéhez. Bemutattam, egy coach szemszögéből a felsővezetők legnagyobb és akadályait, azokon a kérdéseken és problémákon keresztül, melyekkel leggyakrabban fordulnak hozzájuk tanácsért. Kutatásomból kiderül, milyen esetekben van a vezetők segítségére egy coach, és, hogy milyen hasznát érzik a vele való együttműködésnek. Dolgozatomban szekunder és primer kutatást végeztem. Önálló kutatásomnál tíz személyes félig strukturált interjút készítettem, ahol jobban megismertem a vezetői tevékenység során felmerülő interperszonális kérdéseket, mint például a csapatépítésre fektetett hangsúlyt, az esetleges konfliktusok, problémák kezelését, valamint, a visszajelzések adását. Ezáltal rálátást szereztem a coach tevékenységére az imént felsorolt helyzetekre. Interjúalanyaim a vizsgált cég különböző beosztású vezetői, férfiak és nők egyaránt. Kutatásommal során vizsgáltam, hogy a vezetők döntéshozatalát a munkavállalókkal való sikeres együttműködésüket, és ezáltal a szakmai munka hatékonyságát befolyásolja az érzelmi intelligencia. Valamint, hogy milyen készségek segítik a felsővezetők érzelmi intelligenciájának fejlődését az évek során milyen személyek segítik őket a fejlődésben és ezt hogyan kamatoztatják a munkájuk során. Kutatásomban választ kaptam arra is, hogy a szakmai teljesítményen kívül, mitől jó egy vezető és, hogy fontosnak tartják, az emberek közötti viszonyokat, illetve saját és mások érzelmeire való tudatos odafigyelést.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | coaching, érzelmi intelligencia, érzelmi-coaching, vezetési stílus(ok), vezetői készség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |