Fábián Péter (2020) Technológia - és Innovációmenedzsment Kapcsolata: Fenntartható Csomagolásfejlesztés. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Technológia- és innováció menedzsment kapcsolata Fenntartható csomagolásfejlesztés.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14.. Download (2MB) |
|
PDF
fábián_péter_isb6fa_titkosítási_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (402kB) |
|
PDF
BA_TO_fábián_péter_isb6fa.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14.. Download (364kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az innováció és technológiamenedzsment kapcsolata, amelyet egy fenntartható csomagolásfejlesztési projekten keresztül vizsgáltam. Ezen a példán jól látható, hogy a legerősebb motiváló erő a szabályozás. A regionális vagy lokális előírásoknak és ajánlásoknak való megfelelés bizonyult a környezeti innovációk egyik legerősebb hajtóerejének. A környezet védelmére és a fenntarthatóbb működésre sarkalló gazdasági és jogi intézkedéseknek minden vállalatnak meg kell felelni. Általában ennek eredményeképpen születnek a dolgozatomban részletesen bemutatott projekthez hasonló megoldások.A gazdasági szempontok figyelembe vétele, valamint a befektetés megtérülése az innovációs tevékenység során meghatározó. A környezeti innovációk esetében ez kiemelten igaz. Az általam bemutatott példa kiválóan mutatja, hogy az ilyen innovációk akkor válnak igazán sikeressé, ha pénzügyileg is megtérülnek rövid távon. A környezeti innovációk azonban a fenntartható fejlődés szempontjából is elengedhetetlenek.Az innovációra fogyasztói igény mindig volt és ez a jövőben sem fog változni. A környezeti innovációkra és fenntartható csomagolásokra szintén van kereslet a környezettudatos fogyasztók esetében. Fontos a fejlesztésnél törekedni arra, hogy ennek a szempontnak is megfeleljen a termék csomagolása annak ellenére is, hogy a környezettudatosság még nem minden fogyasztóról mondható el. A környezet védelme egyre fontosabb kérdés, amit a fogyasztók felismertek, még akkor is, ha egyáltalán nem, vagy nem mindig tesznek lépéseket ennek érdekében. A vállalatoknak példát kell mutatni ezen a téren. Véleményem szerint az átlagos embernek a kezébe kell adni a környezettudatos megoldásokat, hogy neki már csak élni kelljen vele. Amennyiben az élelmiszerek már a boltok polcaira környezettudatos csomagolásban kerülnek, és ezt a gyártók fel is tüntetik, úgy megkönnyítik a választást a vásárlásnál. A Kantar Hoffman és a saját kutatásom alapján is elmondható, hogy a környezettudatosságot a praktikum és kényelem szempontjai egyaránt befolyásolják.A körforgásos gazdasági modellbe a fogyasztót úgy kell bevonni, hogy neki az ne jelentsen terhet. Ennek érdekében a csomagolásokon jelöléseket, piktogramokat kell alkalmazni, amelyekre a vásárlás során támaszkodni lehet. A tudatos vásárlók esetében ez tovább könnyíti a döntést, a kevésbé tudatosokat pedig bevonhatja a környezettudatos viselkedésbe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszerfogyasztás, fenntartható fejlődés, húsfogyasztás, innováció, környezeti innováció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |