Process Solutions Kft. munkáltatói márkájának marketing megközelítésű elemzése

Fehér Vanessza (2020) Process Solutions Kft. munkáltatói márkájának marketing megközelítésű elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Fehér-Vanessza_J5VJ9C.pdf] PDF
Szakdolgozat_Fehér-Vanessza_J5VJ9C.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (418kB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_Fehér Vanessza_J5VJ9C_.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_Fehér Vanessza_J5VJ9C_.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15..

Download (326kB)

Absztrakt (kivonat)

A Process Solutions employer branding tudatos kialakítása 2016 környékére tehető, amikor egy külső cég, Kincentric segítségével felmérésre került, hogy az akkori munkáltatói márka jól funkcionált-e. Eredményeként azzal kellett a vállalatnak szembesülnie, hogy a munkáltatói márkája egy idősebb célcsoportra lett pozícionálva, vagyis egy márkaképet mutatott magáról mind az ügyfelei és a potenciális munkavállalói felé. Az elmúlt 3 évben jelentősen az employer branding-el kapcsolatos stratégia játszott szerepet, ami 70%-os kapacitást jelentett a vállalat részéről, a maradék 30% pedig az ügyfelek felé történő marketing kommunikációs tevékenység. Az employer branding kiépítése során kettő stratégiai irányt határozott meg a vállalat, ami nem más, mint a toborzás és a megtartás.  A toborzási stratégia kiépítése során alkalmazott eszközök segítségével egy új arculat került kialakításra, melybe a logó, weboldal, reklámanyagok és álláshirdtesék tartoztak. A vállalatnak különböző marketing kommunikációs csatornák kerültek kialakításra, hogy a potenciális munkavállalók figyelmét felteltsék, mint például online felületeken, állásbörzéken, nyílt napokon. Fontos stratégia lépés volt a vállalat részéről, az egyetemi partnerkapcsolatok kiépítése, jelenleg 4 felsőoktatási intézménnyel ápol szoros kapcsolatot a Process Solutions. A következő employer branding-et megcélzó stratégia kifejezetten a jelenlegi munkavállalókra koncentrál, ahhoz, hogy öszönözze a dolgozóit a Process Solutions különböző szakmai, készségfejelsztési lehetőségeket nyújt. A vállalat erősen ragaszkodik ahhoz, hogy erős közösséget építsen a dolgozók körében, ezért változatos rendezvényeket kínálnak, évente több állandó programjai vannak. A vállalaton belüli kommunikáció az a terület, ahol hiányosságokat fedeztem fel a vezetőség felől. Ezeknek kidolgozásáért, megvalósításért nem csak a marketing vállalt felelősséget, hanem a HR osztály is vagyis közös együttműködésnek köszönhető. A potenciális munkavállalók esetében különböző mérési módszert alkalmaz a vállalat, mind a HR és marketing osztály részéről. A HR osztály elsősorban a jelentkezők számára helyezi a hangsúlyt, hogy egyes hirdetések kapcsán mennyi új jelentkezőt tudhat maga mögött a vállalat. A marketing stratégia hatékonyságát az online felületeknek köszönheti, legyen szó közösségia médián közétett bejegyzésekről vagy weboldali látogatottságról. Az employer branding kialakítása során sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a potenciális munkavállalókat érintő stratégiák kiépítésére, mint, hogy  jelenlegi munkavállalóira fókuszálna. Összegzésében a Process Solutions tudatosan építi a munkáltatói márkáját, mind a potenciális, mind a jelenlegi munkavállalók körében, azonban ez egy hosszú folyamat a vállalat életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Sebestyén Richárd
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: márka, márkaépítés, márkastratégiák, stratégiai marketing, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:34
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet