Fehér Vanessza (2020) Process Solutions Kft. munkáltatói márkájának marketing megközelítésű elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Fehér-Vanessza_J5VJ9C.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (418kB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_Fehér Vanessza_J5VJ9C_.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 15.. Download (326kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Process Solutions employer branding tudatos kialakítása 2016 környékére tehető, amikor egy külső cég, Kincentric segítségével felmérésre került, hogy az akkori munkáltatói márka jól funkcionált-e. Eredményeként azzal kellett a vállalatnak szembesülnie, hogy a munkáltatói márkája egy idősebb célcsoportra lett pozícionálva, vagyis egy márkaképet mutatott magáról mind az ügyfelei és a potenciális munkavállalói felé. Az elmúlt 3 évben jelentősen az employer branding-el kapcsolatos stratégia játszott szerepet, ami 70%-os kapacitást jelentett a vállalat részéről, a maradék 30% pedig az ügyfelek felé történő marketing kommunikációs tevékenység. Az employer branding kiépítése során kettő stratégiai irányt határozott meg a vállalat, ami nem más, mint a toborzás és a megtartás. A toborzási stratégia kiépítése során alkalmazott eszközök segítségével egy új arculat került kialakításra, melybe a logó, weboldal, reklámanyagok és álláshirdtesék tartoztak. A vállalatnak különböző marketing kommunikációs csatornák kerültek kialakításra, hogy a potenciális munkavállalók figyelmét felteltsék, mint például online felületeken, állásbörzéken, nyílt napokon. Fontos stratégia lépés volt a vállalat részéről, az egyetemi partnerkapcsolatok kiépítése, jelenleg 4 felsőoktatási intézménnyel ápol szoros kapcsolatot a Process Solutions. A következő employer branding-et megcélzó stratégia kifejezetten a jelenlegi munkavállalókra koncentrál, ahhoz, hogy öszönözze a dolgozóit a Process Solutions különböző szakmai, készségfejelsztési lehetőségeket nyújt. A vállalat erősen ragaszkodik ahhoz, hogy erős közösséget építsen a dolgozók körében, ezért változatos rendezvényeket kínálnak, évente több állandó programjai vannak. A vállalaton belüli kommunikáció az a terület, ahol hiányosságokat fedeztem fel a vezetőség felől. Ezeknek kidolgozásáért, megvalósításért nem csak a marketing vállalt felelősséget, hanem a HR osztály is vagyis közös együttműködésnek köszönhető. A potenciális munkavállalók esetében különböző mérési módszert alkalmaz a vállalat, mind a HR és marketing osztály részéről. A HR osztály elsősorban a jelentkezők számára helyezi a hangsúlyt, hogy egyes hirdetések kapcsán mennyi új jelentkezőt tudhat maga mögött a vállalat. A marketing stratégia hatékonyságát az online felületeknek köszönheti, legyen szó közösségia médián közétett bejegyzésekről vagy weboldali látogatottságról. Az employer branding kialakítása során sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a potenciális munkavállalókat érintő stratégiák kiépítésére, mint, hogy jelenlegi munkavállalóira fókuszálna. Összegzésében a Process Solutions tudatosan építi a munkáltatói márkáját, mind a potenciális, mind a jelenlegi munkavállalók körében, azonban ez egy hosszú folyamat a vállalat életében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | márka, márkaépítés, márkastratégiák, stratégiai marketing, toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |