Gágyor Anna Rebeka (2020) A külföldi munkavállalók támogatása, beilleszkedésük a munkahelyi közösségbe és a feléjük irányuló vállalati kommunikáció vizsgálata a HUNGERIT Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Gágyor_Anna_Rebeka_RCLHTC_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Gágyor_Anna_Rebeka_RCLHTC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (178kB) |
Absztrakt (kivonat)
A jól működő információáramlás kulcsfontosságú a szervezetek életében. A vállalatoknak kiemelkedő hangsúlyt kell fektetni a belső kommunikációs rendszerük megfelelő kialakítására, hiszen a dolgozók megfelelő és minőségű információval való ellátása a sikeres szervezeti működés alapeleme. Minél nagyobb egy szervezet, annál összetettebb a kommunikációs hálózata, és egyben annál nagyobb a felelőssége a vezetőségnek, hogy hatékony kommunikációs csatornákat alakítson ki. A helyzetet tovább nehezítheti az a szituáció, ha a vállalatnál külföldi nemzetiségű munkavállalók is tevékenykednek, hiszen a kulturális és verbális különbségeket át kell hidalnia a cégnek, annak érdekében, hogy az információáramlás akadálytalan legyen. Szakmai gyakorlatomat a szentesi székhelyű HUNGERIT Zrt.-nél töltöttem, amely a magyar húsfeldolgozó ipar egyik vezető vállalata. A vállalat különösen magas – 1800 fő feletti – foglalkoztatotti létszámmal rendelkezik. 2015 óta a HUNGERIT külföldi munkavállalókat is toboroz, emiatt még nagyobb figyelmet kell fordítania belső kommunikációs rendszerének kialakítására. Az alapvető kutatási kérdésem a külföldi munkavállalók kommunikációjára irányult, azonban a téma alaposabb ismertetéséhez szükségesnek találtam azt, hogy bemutassam a vállalat külföldi dolgozói felé irányuló támogatási módszereit. Mivel a multikulturális környezetről beszélhetünk, így a témához kapcsolódott a nemzetek közötti elfogadás és az előítéletek vizsgálata is. Természetesen a kutatásom nem lett volna teljeskörű anélkül, hogy a külhoni dolgozók véleményét, elégedettségét nem mértem volna fel. Vegyes kutatási módszereket alkalmaztam: interúk- és kérdőíves felmérések által kaptam átfogó képet a témakörről. Szakdolgozatomban arra a következtetésre jutottam, hogy az interkulturális kommunikáció megvalósulásának módja kisebb egységenként – munkacsoportonként – változik. A humánpolitikai főosztálynak több olyan munkatársa is van, aki kifejezetten a külföldi munkavállalók felvételével, illetve támogatásával foglalkozik, erőteljesen hozzájárulva a munkavállalók mindennapi boldogulásához. A dolgozók mindennapi kommunikációját nagyban elősegítik az üzemben dolgozó munkavállalók is, akik tudnak tolmácsolni, ha szükség van rájuk. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a vállalat komoly idő-, szakember-, és anyagi ráfordítást áldoz annak érdekében, hogy belső kommunikációs hálózata minden szempontból kielégítő legyen. A megkérdezett ukrán és szerb nemzetiségű munkavállalók összességében pozitívan értékelték a munkahelyi légkört, és többségük elégedett a feléjük irányuló információ minőségével és mennyiségével. Az informális és a formális kommunikációs csatornák is egyaránt kihasználtak. A megkérdezettek 90%-a kifejezetten örül a kommunikációs csatornák reformálásának. Összességében úgy gondolom, hogy a HUNGERIT Zrt. tisztában van azzal, hogy külföldi munkavállalói megtartása és a dolgozói elégedettség fenntartása érdekében milyen támogatási és beillesztési módszereket kell alkalmaznia. Ez a kutatási lehetőség számomra is nagyon érdekes volt. Úgy gondolom, hogy kutatásommal átfogó képet kaptam a vállalat rendszereiről, az interkulturális környezet sajátosságairól és a munkavállalók véleményéről. Úgy vélem, sikerült megválaszolnom a kutatási kérdéseimet és megfelelő következtetéseket levonnom, illetve hasznos javaslatokat tennem a témával kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső kommunikáció fejlesztése, emberi kommunikáció, interkulturális kommunikáció, interkulturális kölcsönhatások, kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:33 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |