Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja

Burján Ivett Nikolett (2020) Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf] PDF
Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 06..

Download (2MB)
[thumbnail of titkositasi_kerelem.pdf] PDF
titkositasi_kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 06..

Download (300kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat azzal a céllal készítettem, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációs lehetőségeit, aspektusait, valamint fontosságát egy adott pénzügyintézeten keresztül. Továbbá, hogy a vállalat CSR kommunikációs stratégiája sikeresnek bizonyul-e, így szükségem volt a lakossági megítélés ismeretére is. A pénzügyi vonal relevanciáját abban láttam, hogy a pénzügyi szektor az egyik legaktívabb CSR kommunikáció terén. Ennél fogva kutatásom alanyának a magyarországi központú OTP Bank Nyrt.-t választottam. Ahhoz, hogy a kutatásom megfelelő háttér információk keretében valósítsam meg, dolgozatom első részében magát a vállalati társadalmi felelősségvállalást, majd különös részletességgel ennek kommunikációját mutatom be hazai, illetve nemzetközi szakirodalmak felhasználásával. Mind ezek ismeretében, szakdolgozatom következő fejezetében rátértem kutatásom alanyára. A vállalatot a témához kapcsolódó oldalról vizsgáltam, bemutattam a vállalat CSR tevékenységeit és stratégiáját majd a vállalat „Túlfogyasztás helyett inkább gondolj a jövődre” nevű kampányát, valamint a vállalat külső és belső kommunikációjára használt csatornáit. A szekunder kutatás során bemutatott információk persze nem bizonyultak elegendőnek kérdéseim megválaszolására ezért primer kutatásként interjút készítettem az OTP Bank Nyrt. CSR csoport vezetőjével, akit többek között CSR kommunikáció fontosságáról, a kampányokhoz kapcsolódó kommunikációs kérdésekről, akadályokról, csatornákról, illetve az említett kampányról kérdeztem kitérve ezen tevékenységek sikerességére. Hogy sikeres-e a vállalat CSR kommunikációs tevékenysége azt lakossági oldalról is vizsgáltam egy általam készített kérdőív segítségével. Végül a kapott információk fényében pedig megfogalmaztam a vállalat számára javaslataimat, illetve összefoglaltam a kapott eredményeket. Összességében a vállalat CSR kommunikációs stratégiáját megfelelő hatékonyságúnak értékeltem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Benei Anita Izabella
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, CSR kommunikáció, OTP Bank Nyrt., pénzügyi szektor, vállalati társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet