Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja

Burján Ivett Nikolett (2020) Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf] PDF
Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2120. December 06..

Download (2MB)
[thumbnail of titkositasi_kerelem.pdf] PDF
titkositasi_kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2120. December 06..

Download (300kB)

Abstract

Szakdolgozatomat azzal a céllal készítettem, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációs lehetőségeit, aspektusait, valamint fontosságát egy adott pénzügyintézeten keresztül. Továbbá, hogy a vállalat CSR kommunikációs stratégiája sikeresnek bizonyul-e, így szükségem volt a lakossági megítélés ismeretére is. A pénzügyi vonal relevanciáját abban láttam, hogy a pénzügyi szektor az egyik legaktívabb CSR kommunikáció terén. Ennél fogva kutatásom alanyának a magyarországi központú OTP Bank Nyrt.-t választottam. Ahhoz, hogy a kutatásom megfelelő háttér információk keretében valósítsam meg, dolgozatom első részében magát a vállalati társadalmi felelősségvállalást, majd különös részletességgel ennek kommunikációját mutatom be hazai, illetve nemzetközi szakirodalmak felhasználásával. Mind ezek ismeretében, szakdolgozatom következő fejezetében rátértem kutatásom alanyára. A vállalatot a témához kapcsolódó oldalról vizsgáltam, bemutattam a vállalat CSR tevékenységeit és stratégiáját majd a vállalat „Túlfogyasztás helyett inkább gondolj a jövődre” nevű kampányát, valamint a vállalat külső és belső kommunikációjára használt csatornáit. A szekunder kutatás során bemutatott információk persze nem bizonyultak elegendőnek kérdéseim megválaszolására ezért primer kutatásként interjút készítettem az OTP Bank Nyrt. CSR csoport vezetőjével, akit többek között CSR kommunikáció fontosságáról, a kampányokhoz kapcsolódó kommunikációs kérdésekről, akadályokról, csatornákról, illetve az említett kampányról kérdeztem kitérve ezen tevékenységek sikerességére. Hogy sikeres-e a vállalat CSR kommunikációs tevékenysége azt lakossági oldalról is vizsgáltam egy általam készített kérdőív segítségével. Végül a kapott információk fényében pedig megfogalmaztam a vállalat számára javaslataimat, illetve összefoglaltam a kapott eredményeket. Összességében a vállalat CSR kommunikációs stratégiáját megfelelő hatékonyságúnak értékeltem.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Benei Anita Izabella
Külső
UNSPECIFIED
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: CSR, CSR kommunikáció, OTP Bank Nyrt., pénzügyi szektor, vállalati társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Mar. 01. 13:33
Last Modified: 2021. Mar. 01. 13:33

Actions (login required)

View Item View Item