Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja

Burján Ivett Nikolett (2020) Az OTP Bank Nyrt. vállalati társadalmi felelősségvállalásának külső és belső kommunikációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf] PDF
Burjan_Ivett_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 06..

Download (2MB)
[thumbnail of titkositasi_kerelem.pdf] PDF
titkositasi_kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2120. December 06..

Download (300kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat azzal a céllal készítettem, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációs lehetőségeit, aspektusait, valamint fontosságát egy adott pénzügyintézeten keresztül. Továbbá, hogy a vállalat CSR kommunikációs stratégiája sikeresnek bizonyul-e, így szükségem volt a lakossági megítélés ismeretére is. A pénzügyi vonal relevanciáját abban láttam, hogy a pénzügyi szektor az egyik legaktívabb CSR kommunikáció terén. Ennél fogva kutatásom alanyának a magyarországi központú OTP Bank Nyrt.-t választottam. Ahhoz, hogy a kutatásom megfelelő háttér információk keretében valósítsam meg, dolgozatom első részében magát a vállalati társadalmi felelősségvállalást, majd különös részletességgel ennek kommunikációját mutatom be hazai, illetve nemzetközi szakirodalmak felhasználásával. Mind ezek ismeretében, szakdolgozatom következő fejezetében rátértem kutatásom alanyára. A vállalatot a témához kapcsolódó oldalról vizsgáltam, bemutattam a vállalat CSR tevékenységeit és stratégiáját majd a vállalat „Túlfogyasztás helyett inkább gondolj a jövődre” nevű kampányát, valamint a vállalat külső és belső kommunikációjára használt csatornáit. A szekunder kutatás során bemutatott információk persze nem bizonyultak elegendőnek kérdéseim megválaszolására ezért primer kutatásként interjút készítettem az OTP Bank Nyrt. CSR csoport vezetőjével, akit többek között CSR kommunikáció fontosságáról, a kampányokhoz kapcsolódó kommunikációs kérdésekről, akadályokról, csatornákról, illetve az említett kampányról kérdeztem kitérve ezen tevékenységek sikerességére. Hogy sikeres-e a vállalat CSR kommunikációs tevékenysége azt lakossági oldalról is vizsgáltam egy általam készített kérdőív segítségével. Végül a kapott információk fényében pedig megfogalmaztam a vállalat számára javaslataimat, illetve összefoglaltam a kapott eredményeket. Összességében a vállalat CSR kommunikációs stratégiáját megfelelő hatékonyságúnak értékeltem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, CSR kommunikáció, OTP Bank Nyrt., pénzügyi szektor, vállalati társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet