A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában

Hajnal András Bence (2021) A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában..pdf] PDF
A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Összefoglalás.pdf] PDF
Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (100kB)

Absztrakt (kivonat)

Az 1990-es évektől kezdődően emberi egészség megőrzése egyre inkább nagyobb hangsúlyt kapott, ezáltal az egészséges életmód szerves része lett a testmozgás, valamint a helyes táplálkozás. Az emberek életmódjának és fogyasztói igényeinek megváltozása a táplálékkiegészítők iparának engedett új teret. Míg korábban a táplálékkiegészítők a testépítők körében voltak népszerűek, addig napjainkban a lakosság széles körében használják azokat. Napjainkban a táplálékkiegészítők piacán napi szinten jelennek meg új termékek, trendek, fogyasztói igények. Az iparág folyamatos változáson megy keresztül, időről időre jelennek meg új cégek, míg mások nyom nélkül eltűnnek. Manapság a gazdasági sikerhez, az eredményességhez nem elegendő csupán egy jó termékkel megjelenni a piacon, elengedhetetlen a folyamatos marketing tevékenység, a fogyasztókkal történő hatékony marketingkommunikáció. Szakdolgozatomban a mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálatát végeztem a táplálékkiegészítők iparában. Témaválasztásomat indokolta, hogy az elmúlt években a hazai piacon is egyre több új vállalkozás próbálkozott a fogyasztói igényeket kielégíteni, piaci részesedést szerezni. A piacon megjelenő új cégek, valamint a már hosszabb ideje piaci szereplők a fogyasztók figyelmét felkelteni különböző marketingkommunikációs eszközökkel tudják, éppen ezért is tartottam indokoltnak a téma vizsgálatát. Az online marketing eszközök, és felületek terjedésével a KKV szakemberek előtt is új lehetőségek nyíltak a fogyasztók megszólítására, figyelmének felkeltésére. Szakdolgozatom aktualitását adta, hogy a koronavírus (COVID-19) járvány idején még inkább előtérbe kerültek az online marketingkommunikációs eszközök. Az elmúlt időszakban jelentős mértékben növekedett a fogyasztók által az interneten vásárolt termékek volumene, értéke. Szakdolgozatom célja volt feltárni, hogy a táplálékkiegészítők piacán az elmúlt években piacra lépett KKV-k a piaci részesedés növelése érdekében milyen online marketingkommunikációs eszközöket használnak. Szintén célom volt meghatározni, hogy az új piaci szereplők weboldalai mennyire lehetnek vonzóak a felhasználók számára. Ugyancsak célom vizsgálni, hogy az új belépők milyen Social media eszközöket, felületeket alkalmaznak a fogyasztókkal történő kommunikációra, a potenciális vásárlók megszólítására. A szakdolgozat készítése során a piacon jelenlévő három KKV weboldalát a 7C módszerével elemeztem, hasonlítottam össze. A fogyasztók megítélését a piaci szereplők marketingkommunikációs tevékenységével kapcsolatban primer kutatási módszerrel, megkérdezéssel (kérdőíves felmérés) vizsgáltam. Három vállalkozás vezetőjével mélyinterjú készítésével vizsgáltam a táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó KKV-k marketingkommunikációs tevékenységét. A weboldal elemzések, és a kérdőíves felmérés eredményei azt mutatták, hogy a táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó vállalkozások weboldalai, webáruházai a 7C szempontrendszer vonzónak tekinthetők a fogyasztók számára. A kommunikáció, tartalom, kereskedés, és kontaktus szempontjából kifejezetten vonzók és felhasználóbarátok. A digitális eszközök terjedésével a fogyasztók egyre inkább az online felületekről gyűjtenek információkat a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban. A fogyasztók kiemelten fontosnak tartják, hogy a forgalmazó cégek weboldalairól, webáruházairól, valamint közösségi üzleti oldalairól jussanak információkhoz a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban. A táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó KKV-k napjainkban már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne használjanak online marketing eszközöket. A cégeknek érdemes nagy figyelmet fordítaniuk a weboldal, webáruház marketingre, valamint a közösségi média marketingre. Ezen eszközök alkalmazásával jelentős árbevétel növekedésre tehetnek szert, mindamellett, hogy alkalmasak a vásárlók számának növelésére. Összességében megállapítható, hogy manapság már a táplálékkiegészítők piacán tevékenykedő cégek esetében is nélkülözhetetlen a siker elérése érdekében a megfelelő marketing tevékenység. A vállalkozások vezetői, tulajdonosai nyitottak az innovatív megoldások irányába, ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy a marketing területén is folyamatosan új eszközöket próbáljanak ki, esetleg adaptáljanak. Kulcsszavak: marketingkommunikáció, online marketing, táplálékkiegészítők, weboldal, social media.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Légrádi Miklós
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, e-marketing - elektronikus marketing, kis- és középvállalkozás - KKV, kis- és mikrovállalkozások, közösségi média, marketingkommunikáció, táplálkozás, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet