Hajnal András Bence (2021) A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészitők iparában..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (100kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az 1990-es évektől kezdődően emberi egészség megőrzése egyre inkább nagyobb hangsúlyt kapott, ezáltal az egészséges életmód szerves része lett a testmozgás, valamint a helyes táplálkozás. Az emberek életmódjának és fogyasztói igényeinek megváltozása a táplálékkiegészítők iparának engedett új teret. Míg korábban a táplálékkiegészítők a testépítők körében voltak népszerűek, addig napjainkban a lakosság széles körében használják azokat. Napjainkban a táplálékkiegészítők piacán napi szinten jelennek meg új termékek, trendek, fogyasztói igények. Az iparág folyamatos változáson megy keresztül, időről időre jelennek meg új cégek, míg mások nyom nélkül eltűnnek. Manapság a gazdasági sikerhez, az eredményességhez nem elegendő csupán egy jó termékkel megjelenni a piacon, elengedhetetlen a folyamatos marketing tevékenység, a fogyasztókkal történő hatékony marketingkommunikáció. Szakdolgozatomban a mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálatát végeztem a táplálékkiegészítők iparában. Témaválasztásomat indokolta, hogy az elmúlt években a hazai piacon is egyre több új vállalkozás próbálkozott a fogyasztói igényeket kielégíteni, piaci részesedést szerezni. A piacon megjelenő új cégek, valamint a már hosszabb ideje piaci szereplők a fogyasztók figyelmét felkelteni különböző marketingkommunikációs eszközökkel tudják, éppen ezért is tartottam indokoltnak a téma vizsgálatát. Az online marketing eszközök, és felületek terjedésével a KKV szakemberek előtt is új lehetőségek nyíltak a fogyasztók megszólítására, figyelmének felkeltésére. Szakdolgozatom aktualitását adta, hogy a koronavírus (COVID-19) járvány idején még inkább előtérbe kerültek az online marketingkommunikációs eszközök. Az elmúlt időszakban jelentős mértékben növekedett a fogyasztók által az interneten vásárolt termékek volumene, értéke. Szakdolgozatom célja volt feltárni, hogy a táplálékkiegészítők piacán az elmúlt években piacra lépett KKV-k a piaci részesedés növelése érdekében milyen online marketingkommunikációs eszközöket használnak. Szintén célom volt meghatározni, hogy az új piaci szereplők weboldalai mennyire lehetnek vonzóak a felhasználók számára. Ugyancsak célom vizsgálni, hogy az új belépők milyen Social media eszközöket, felületeket alkalmaznak a fogyasztókkal történő kommunikációra, a potenciális vásárlók megszólítására. A szakdolgozat készítése során a piacon jelenlévő három KKV weboldalát a 7C módszerével elemeztem, hasonlítottam össze. A fogyasztók megítélését a piaci szereplők marketingkommunikációs tevékenységével kapcsolatban primer kutatási módszerrel, megkérdezéssel (kérdőíves felmérés) vizsgáltam. Három vállalkozás vezetőjével mélyinterjú készítésével vizsgáltam a táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó KKV-k marketingkommunikációs tevékenységét. A weboldal elemzések, és a kérdőíves felmérés eredményei azt mutatták, hogy a táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó vállalkozások weboldalai, webáruházai a 7C szempontrendszer vonzónak tekinthetők a fogyasztók számára. A kommunikáció, tartalom, kereskedés, és kontaktus szempontjából kifejezetten vonzók és felhasználóbarátok. A digitális eszközök terjedésével a fogyasztók egyre inkább az online felületekről gyűjtenek információkat a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban. A fogyasztók kiemelten fontosnak tartják, hogy a forgalmazó cégek weboldalairól, webáruházairól, valamint közösségi üzleti oldalairól jussanak információkhoz a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban. A táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó KKV-k napjainkban már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne használjanak online marketing eszközöket. A cégeknek érdemes nagy figyelmet fordítaniuk a weboldal, webáruház marketingre, valamint a közösségi média marketingre. Ezen eszközök alkalmazásával jelentős árbevétel növekedésre tehetnek szert, mindamellett, hogy alkalmasak a vásárlók számának növelésére. Összességében megállapítható, hogy manapság már a táplálékkiegészítők piacán tevékenykedő cégek esetében is nélkülözhetetlen a siker elérése érdekében a megfelelő marketing tevékenység. A vállalkozások vezetői, tulajdonosai nyitottak az innovatív megoldások irányába, ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy a marketing területén is folyamatosan új eszközöket próbáljanak ki, esetleg adaptáljanak. Kulcsszavak: marketingkommunikáció, online marketing, táplálékkiegészítők, weboldal, social media.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business marketing, e-marketing - elektronikus marketing, kis- és középvállalkozás - KKV, kis- és mikrovállalkozások, közösségi média, marketingkommunikáció, táplálkozás, weboldal |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:33 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |