Közösségi médiában folytatott marketing tevékenységek vizsgálata a KKV szektorban szeszesital webshopokon keresztül bemutatva

Kiss-Gremsperger Dániel (2020) Közösségi médiában folytatott marketing tevékenységek vizsgálata a KKV szektorban szeszesital webshopokon keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (931kB)
[thumbnail of BA_TO_Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5.pdf] PDF
BA_TO_Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (231kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció rohamos ütemben formálja át megszokott világunkat. A közösségi média létrejöttével a vállalkozásoknak egyre nehezebb befolyásolni a fogyasztókat, alkalmazkodniuk kell a digitális tér adta marketinglehetőségekhez. Az online marketing eszközeit használva a vállalkozásoknak ki kell emelkedniük a versenytársaik közül, a fogyasztókat el kell érniük és meg kell tudni tartaniuk a digitális közegben. Erre a közösségi média különféle hatékony eszközt kínál és kétirányú kapcsolat jöhet létre a vállalkozás és vásárlói között. Az online tér teljesen vevőközpontú. A vásárló dönti el, hogy mit szeretne, kitől, mikor, hol és hogyan vásárolni és azt a kiszolgálót fogja választani, aki a szükségleteinek megfelelő módon ennek eleget tesz. A vállalkozásoknak innovációra volt szükségük ahhoz, hogy alkalmazkodhassanak a digitalizáció adta új vásárlói magatartáshoz. Így jelent meg az inbound marketing, mely segítségével a vállalkozásokat hatékonyabban megtalálják a fogyasztók, akiket releváns és segítőkész, az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakkal vonzanak magukhoz. A fogyasztók megszerzését és megtartását a vállalkozások megfelelő tartalommarketing tevékenységekkel érhetik el. Hogy megállapíthassam mely közösségi média marketing tevékenységek a leghatékonyabbak a kis és középvállalkozások között, leszűkítettem a kutatást szeszesitalt forgalmazó webshopokra. Ezek közösségi média tevékenységeit figyeltem meg saját és szerzett tartalommarketing szempontból. Kérdőíves kutatásom során a lehetséges fogyasztók véleményeit kérdeztem meg a témával kapcsolatban, hogy megtudjam, számukra mely tartalmak bizonyulnak a legrelevánsabbaknak. A vizsgálat kvantitatív jellegű és megállapítható, hogy a Facebook számít a leghatékonyabb közösségi média csatornának tartalommarketing szempontból. A fogyasztók ezen a csatornán szeretnének főként vállalkozásokkal kapcsolatos információkat kapni és a vállalkozások is itt a legaktívabbak. A kérdőív eredményei alátámasztják a megfigyelés során kapott eredményeket. A vállalkozások megosztott tartalmai illeszkednek a megkérdezett fogyasztók tartalomfogyasztási preferenciáihoz, miszerint elmondható, hogy a fogyasztók leginkább a vállalkozás által forgalmazott termékekről és szolgáltatásokról, a kapcsolódó különleges kínálatokról és újdonságokról szeretnének látni tartalmakat. Az eredményekből összességében megfigyelhető, hogy a tartalommarketing kulcsfontosságú online marketing eszköz. A közösségi médián folytatott tartalommarketing tevékenységek lényege, hogy egyfajta hírlevélként folyamatos információt szolgáltassanak a vállalkozások az általuk forgalmazott termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mely nagyban segíti a meglévő vásárlók megtartását, hosszú távú elköteleződését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mózes Gabriella
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: inbound marketing, közösségi média, online fogyasztó, online marketing, tartalommarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet