Közösségi médiában folytatott marketing tevékenységek vizsgálata a KKV szektorban szeszesital webshopokon keresztül bemutatva

Kiss-Gremsperger Dániel (2020) Közösségi médiában folytatott marketing tevékenységek vizsgálata a KKV szektorban szeszesital webshopokon keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (931kB)
[thumbnail of BA_TO_Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5.pdf] PDF
BA_TO_Kiss-Gremsperger_Dániel_C12MR5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (231kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció rohamos ütemben formálja át megszokott világunkat. A közösségi média létrejöttével a vállalkozásoknak egyre nehezebb befolyásolni a fogyasztókat, alkalmazkodniuk kell a digitális tér adta marketinglehetőségekhez. Az online marketing eszközeit használva a vállalkozásoknak ki kell emelkedniük a versenytársaik közül, a fogyasztókat el kell érniük és meg kell tudni tartaniuk a digitális közegben. Erre a közösségi média különféle hatékony eszközt kínál és kétirányú kapcsolat jöhet létre a vállalkozás és vásárlói között. Az online tér teljesen vevőközpontú. A vásárló dönti el, hogy mit szeretne, kitől, mikor, hol és hogyan vásárolni és azt a kiszolgálót fogja választani, aki a szükségleteinek megfelelő módon ennek eleget tesz. A vállalkozásoknak innovációra volt szükségük ahhoz, hogy alkalmazkodhassanak a digitalizáció adta új vásárlói magatartáshoz. Így jelent meg az inbound marketing, mely segítségével a vállalkozásokat hatékonyabban megtalálják a fogyasztók, akiket releváns és segítőkész, az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakkal vonzanak magukhoz. A fogyasztók megszerzését és megtartását a vállalkozások megfelelő tartalommarketing tevékenységekkel érhetik el. Hogy megállapíthassam mely közösségi média marketing tevékenységek a leghatékonyabbak a kis és középvállalkozások között, leszűkítettem a kutatást szeszesitalt forgalmazó webshopokra. Ezek közösségi média tevékenységeit figyeltem meg saját és szerzett tartalommarketing szempontból. Kérdőíves kutatásom során a lehetséges fogyasztók véleményeit kérdeztem meg a témával kapcsolatban, hogy megtudjam, számukra mely tartalmak bizonyulnak a legrelevánsabbaknak. A vizsgálat kvantitatív jellegű és megállapítható, hogy a Facebook számít a leghatékonyabb közösségi média csatornának tartalommarketing szempontból. A fogyasztók ezen a csatornán szeretnének főként vállalkozásokkal kapcsolatos információkat kapni és a vállalkozások is itt a legaktívabbak. A kérdőív eredményei alátámasztják a megfigyelés során kapott eredményeket. A vállalkozások megosztott tartalmai illeszkednek a megkérdezett fogyasztók tartalomfogyasztási preferenciáihoz, miszerint elmondható, hogy a fogyasztók leginkább a vállalkozás által forgalmazott termékekről és szolgáltatásokról, a kapcsolódó különleges kínálatokról és újdonságokról szeretnének látni tartalmakat. Az eredményekből összességében megfigyelhető, hogy a tartalommarketing kulcsfontosságú online marketing eszköz. A közösségi médián folytatott tartalommarketing tevékenységek lényege, hogy egyfajta hírlevélként folyamatos információt szolgáltassanak a vállalkozások az általuk forgalmazott termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mely nagyban segíti a meglévő vásárlók megtartását, hosszú távú elköteleződését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: inbound marketing, közösségi média, online fogyasztó, online marketing, tartalommarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet