Középvállalkozás szoftver- és hardverleltárának tervezése és megvalósítása

Gál András Kristóf (2021) Középvállalkozás szoftver- és hardverleltárának tervezése és megvalósítása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gál_András_Kristóf_DCAKJH_Szakdolgozat.pdf] PDF
Gál_András_Kristóf_DCAKJH_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Mellékletek.zip] Archive (ZIP)
Mellékletek.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (166kB)
[thumbnail of BA_TO_Gál_András_Kristóf_DCAKJH.pdf] PDF
BA_TO_Gál_András_Kristóf_DCAKJH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban egy szoftverfejlesztéssel foglalkozó középvállalkozás leltárának életútját mutatom bea leltár igényeinek tervezésétől egészen az első leltári eszközök felviteléig.A munkahelyem régi leltározásra használt rendszere alkalmatlannak bizonyult a további használatra,így új megoldás bevezetése mellett döntöttünk.Az irodalomkutatás során körüljárom a tárgyi eszközök leltározásának szükségességét, ennek milyen jogi, számviteli és egyéb követelményei lehetnek, valamint bemutatom, hogy elterjedtebb ERP rendszerek hogyan támogatják a leltározást, adott rendszert mi teszi hatékonnyá, valamint, hogy milyen eszközökkel bővíthetők a további javítás érdekében. Emellett az eszközleltározástevékenységének sajátosságaira is rámutatok. Az cég új és régi leltárrendszerének összevetése érdekében KPI-kat (Key Performance Indicator) határozok meg, amelyből kiderül például, hogy mennyire hatékonyan követhetőek nyomon az eszközök -, vagy hogy mennyi átlagosan egy új tárgy leltárra vételének ideje az egyes rendszerekben, valamint egymáshoz képest, így indokolva, hogy azúj rendszer bevezetése miért könyvelhető el előrelépésként. Bemutatom a cég előző leltározási megoldását, amely az Apache Subversion verziókezelő rendszerében került kialakításra, valamint annak felépítését, tartalmát és folyamatait, emellett kitérek az eseménysorozatra, amely a rendszer leváltásához, és az új leltár kialakításához vezetett. A rendszer felülvizsgálata során utánanéztem, hogy az svn-alapú leltárban milyen mértékben valósíthatóak meg olyan funkciók, amelyek más dedikáltan leltározási célra írt rendszerekben megtalálhatóak, de sajnos a rendszer frissítése vállalhatatlan erőforrás felhasználás többletet jelentett volna a cégnek, így mindenképp egy új megoldás bevezetésére volt szükség.Az új megoldási kutatás során meghatároztam olyan fontosabb funkciókat és tényezőket, amelyek figyelembevételével az újonnan kiválasztandó és bevezetésre kerülő rendszer a cég összes igényét teljesítette. Ezt követően a kutatás során három lehetséges rendszert vizsgáltam meg, melyek közül a harmadik, a Snipe-IT került bevezetésre. A megvalósítás során bemutatom a tevékenységeket, amelyek a régi rendszer tartalmát alkalmassá tették az új rendszerbe való importálásra, és amelyek felkészítették a cég meglévő erőforrásait a telepítésre. Lépésenként vázoltam a telepítés menetét, majd a sikeres indítást követően elvégzettteendőket. Végül bemutatok néhány ötletet, melyek a jövőben tovább fejleszthetik a Snipe-IT egyes funkcióit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eszköznyilvántartás - eszközleltár, hardver, kis- és középvállalkozás - KKV, nyílt forráskód, szoftver
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:32
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet