Gál András Kristóf (2021) Középvállalkozás szoftver- és hardverleltárának tervezése és megvalósítása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Gál_András_Kristóf_DCAKJH_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Archive (ZIP)
Mellékletek.zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (166kB) |
|
PDF
BA_TO_Gál_András_Kristóf_DCAKJH.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (290kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban egy szoftverfejlesztéssel foglalkozó középvállalkozás leltárának életútját mutatom bea leltár igényeinek tervezésétől egészen az első leltári eszközök felviteléig.A munkahelyem régi leltározásra használt rendszere alkalmatlannak bizonyult a további használatra,így új megoldás bevezetése mellett döntöttünk.Az irodalomkutatás során körüljárom a tárgyi eszközök leltározásának szükségességét, ennek milyen jogi, számviteli és egyéb követelményei lehetnek, valamint bemutatom, hogy elterjedtebb ERP rendszerek hogyan támogatják a leltározást, adott rendszert mi teszi hatékonnyá, valamint, hogy milyen eszközökkel bővíthetők a további javítás érdekében. Emellett az eszközleltározástevékenységének sajátosságaira is rámutatok. Az cég új és régi leltárrendszerének összevetése érdekében KPI-kat (Key Performance Indicator) határozok meg, amelyből kiderül például, hogy mennyire hatékonyan követhetőek nyomon az eszközök -, vagy hogy mennyi átlagosan egy új tárgy leltárra vételének ideje az egyes rendszerekben, valamint egymáshoz képest, így indokolva, hogy azúj rendszer bevezetése miért könyvelhető el előrelépésként. Bemutatom a cég előző leltározási megoldását, amely az Apache Subversion verziókezelő rendszerében került kialakításra, valamint annak felépítését, tartalmát és folyamatait, emellett kitérek az eseménysorozatra, amely a rendszer leváltásához, és az új leltár kialakításához vezetett. A rendszer felülvizsgálata során utánanéztem, hogy az svn-alapú leltárban milyen mértékben valósíthatóak meg olyan funkciók, amelyek más dedikáltan leltározási célra írt rendszerekben megtalálhatóak, de sajnos a rendszer frissítése vállalhatatlan erőforrás felhasználás többletet jelentett volna a cégnek, így mindenképp egy új megoldás bevezetésére volt szükség.Az új megoldási kutatás során meghatároztam olyan fontosabb funkciókat és tényezőket, amelyek figyelembevételével az újonnan kiválasztandó és bevezetésre kerülő rendszer a cég összes igényét teljesítette. Ezt követően a kutatás során három lehetséges rendszert vizsgáltam meg, melyek közül a harmadik, a Snipe-IT került bevezetésre. A megvalósítás során bemutatom a tevékenységeket, amelyek a régi rendszer tartalmát alkalmassá tették az új rendszerbe való importálásra, és amelyek felkészítették a cég meglévő erőforrásait a telepítésre. Lépésenként vázoltam a telepítés menetét, majd a sikeres indítást követően elvégzettteendőket. Végül bemutatok néhány ötletet, melyek a jövőben tovább fejleszthetik a Snipe-IT egyes funkcióit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eszköznyilvántartás - eszközleltár, hardver, kis- és középvállalkozás - KKV, nyílt forráskód, szoftver |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:32 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |