Autonóm járművek vezetési rendszereinek Európai Unión kívüli tesztelése – Logisztikai és szervezési kihívások

Barta Marianna (2021) Autonóm járművek vezetési rendszereinek Európai Unión kívüli tesztelése – Logisztikai és szervezési kihívások. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Barta Marianna_GQ2YV3_Szakdolgozat.pdf] PDF
Barta Marianna_GQ2YV3_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Szeptember 28..

Download (1MB)
[thumbnail of Barta_Marianna_A2_Megállapodás_Dolgozat_zártankezeléséről_Bosch-Egyetem.docx(1).pdf] PDF
Barta_Marianna_A2_Megállapodás_Dolgozat_zártankezeléséről_Bosch-Egyetem.docx(1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Barta_Marianna_GQ2YV3.pdf] PDF
BA_TO_Barta_Marianna_GQ2YV3.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Szeptember 28..

Download (167kB)

Absztrakt (kivonat)

Barta Marianna - GQ2YV3Autonóm járművek vezetési rendszereinek Európai Unión kívüli tesztelése – Logisztikai és szervezési kihívásokSzakdolgozatomhoz való kutatásom során fény derült arra a tényre, hogy megfigyelhető a tendencia, miszerint az emberek egyre inkább elfogadóbbak az önvezető technológiákkal szemben. Világszerte a közúti balesetek 90%-át emberi mulasztás okozza, ezen belül járművek tekintetében közel fele autóbaleset nyomán következik be. Előrejelzések azt mutatják, hogy 2030-ra akár több, mint 80 millió, részben vagy egészben automatizált jármű közlekedhet a közutakon. Viszont az közel sem biztos, hogy mindenki tisztában van azzal a ténnyel, hogy az önvezetésnek 6 szintjét különböztetjük meg a teljesen manuálistól a teljesen autonómig. Szóvá tettem azt is, hogy jelenleg 2020-ban a 2. szinten vagyunk, amely a részleges automatizálás szintje, ilyen például a 2018-as Tesla Model S is.Az újonnan létrejött Flottakoordinátor csapat első projektje egy autógyártó cég megbízásából érkezett, miszerint a legújabb modelljébe ki kell fejleszteni az előre meghatározott önvezető funkciókat és ennek megszervezése és megvalósítása mind a Boschra hárult. A tesztfutás során ezek a még ki nem adott funkciók alvó üzemmódban működnek, tehát a háttérben gyűjtik az adatokat „hogyan viselkedett volna az autó, ha be lenne kapcsolva” módon, viszont nem lépnek életbe a vezetés alatt.Amint szakdolgozatomban írtam, mi, mint Fleet management, azaz Flottakoordinátorok felelünk a közutakon történő tesztfutás megszervezéséért és lebonyolításáért, amely során a projekt által biztosított tesztautók teszt adatokat gyűjtenek világszerte. Csapatunk a projekt szinte teljes egészében jelen volt. A projekt véghezvitele rendkívül hosszú időt vett igénybe, amely több, mint egy éves komplex szervezési és tesztelési folyamatot követelt meg.Különböző kritériumoknak kellett megfelelnünk, amely szerint a tesztfutás a lehető legtöbb országban meg kellett, hogy valósuljon. Európa keleti felének lefedése érdekében Oroszország került kiválasztásra, emellett a projekt megkövetelte, hogy Kínában, az OEM egyik legfőbb piacán is végezzünk tesztfutást, viszont különböző okokból kifolyólag (amelyeket szakdolgozatomban részletesen taglalom) az országot Tajvannal helyettesítettük, mivel közúti forgalma reprezentatív.Szakdolgozatomban leírtam, hogy az említett két országba milyen módon zajlott le a tesztautók export-import folyamata, valamint levontam a következtetéseket, hogy a szállítási folyamat mely szakaszán tudnánk pozitív változtatásokat végrehajtani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Márton-Szoboszlai Lilla
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó László
Belső
főiskolai docens, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, árufuvarozás, export-import, nemzetközi logisztika, Robert Bosch Kft.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:31
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet