Galló Brigitta Magdolna (2020) Műszaki beruházások nem műszaki kockázatai M3 metrófelújítási projekt, avagy „sikerre ítélve”. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_Szakdolgozat_Galló_Brigitta_Magdolna_QR1PXB.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 06.. Download (1MB) |
|
PDF
BA_TK_Galló_Brigitta_Magdolna_QR1PXB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (36kB) |
|
PDF
BA_TO_Galló_Brigitta_Magdolna_QR1PXB.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 06.. Download (469kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azért választottam dolgozatom témájának az M3 metrófelújítási projektet, mert véleményem szerint a közlekedésfejlesztés egy nemzetgazdaságilag kiemelten fontos terület, amely mindenki életére közvetlenül vagy közvetetten hatással van. Dolgozatom célja annak bemutatása, milyen kockázati tényezők befolyásolják a projekt sikeres lebonyolítását. Ennek érdekében a kutatásomat három területre osztottam fel, elsőként a projektirányítás és működésbiztonság kockázatfelmérésére, azután a projektfolyamatok pénzügyi és jogi kockázatainak kezelésére, továbbá az elvégzett munkák megfelelőségértékelési kockázatainak vizsgálatára. Dolgozatomban nem kockázatelemzési módszerek bemutatását tűztem ki célul, hanem meghatározni azokat a szempontokat, amelyeket a kockázatelemzések elvégzésénél figyelembe kell venni egy adott kockázati tényező vizsgálatakor. A kutatás elvégzéséhez öt darab, a projekttel kapcsolatos hipotézist fogalmaztam meg, amelyek igazolására vagy cáfolatára a félig strukturált interjú módszerét választottam. Dolgozatom első részében meghatároztam azokat a projekt- és kockázatmenedzsmenttel kapcsolatos elméleti szempontokat, amelyek összehasonlítási alapként szolgálnak az elvégzett interjúk eredményeinek kiértékeléséhez. A három kutatási területhez releváns kérdéscsoportokat állítottam össze és a megfelelő szakmai kompetenciával rendelkező interjúalanyoknak tettem fel a kérdéseket. A kérdések úgy kerültek összeállításra, hogy a projekt korábbi időszakára, a jelenlegi szakaszára és a tervezett jövőbeli lebonyolításra is vonatkozzanak. Úgy gondolom, erre azért van szükség, mert ez a módszer lehetőséget ad arra, hogy a projekt folyamatát, eredményességét és sikerességét átfogóan vizsgáljam. A kutatási eredmények rámutattak arra, hogy míg régen a projekt működéséhez elegendő volt egy rendszeren belül a jól működő folyamatokat meghatározni, azonban ma már úgy kell megtervezni a projektstruktúrát, hogy az megteremtse a kockázatcsökkentés lehetőségeit és lehetővé tegye az operatív intézkedések általi változáskezelést. Az Uniós támogatású projektek esetében sokkal szigorúbbak a követelmények a pénzügyi elszámolások, a közbeszerzési és jogi kérdések vonatkozásában, ezért fontosnak tartottam a dolgozatban megvizsgálni a projekt kitettségének csökkentési lehetőségeit, figyelemmel arra, hogy megvalósuljon a szinergiahatás és lehetőség legyen a tapasztalatok átültetésére a következő projektekbe. A megfelelőségértékeléssel kapcsolatos kockázatok feltárása során rámutattam, hogy az egységes uniós jogharmonizált követelményrendszeren alapuló szabályozások hiánya befolyásolja a projektsikert és azt hogyan járul hozzá a műszaki színvonal emeléséhez. A válaszadó szakemberek az észlelt kockázati tényezőket értékelték, ezeket az adott fejezetek végén táblázatokban összegeztem és a fenti témákkal kapcsolatos javaslataimat a dolgozatom végén ezen adatok felhasználásával fogalmaztam meg.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | beruházás, kockázat, kockázatmenedzsment, közlekedési infrastruktúra, projektmenedzsment, projektsiker |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:30 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |