Összeolvadás, mint innováció a Vodafone és UPC esetén

Franyó Bettina Sixtin (2020) Összeolvadás, mint innováció a Vodafone és UPC esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Franyó Bettina Sixtin_ Z1SLLU.pdf] PDF
Szakdolgozat_Franyó Bettina Sixtin_ Z1SLLU.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2099. December 31..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (197kB)
[thumbnail of BA_TO_Franyó_Bettina_Sixtin_Z1SLLU.pdf] PDF
BA_TO_Franyó_Bettina_Sixtin_Z1SLLU.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2099. December 31..

Download (289kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomat a Vodafone és UPC összeolvadásáról írtam, mint innovációs folyamat a vállalatok életében. Első körben a két vállalat hátterét mutattam be, majd a fúziókat szemléltettem elméleti oldalról, ahol részletesen kifejtettem az M&A ügyletek alakulását hazánkban és külföldön is, amire azért volt szükség, mert a jelen vizsgált összeolvadás nem hazai indíttatású volt, mégis hazánkban (is) zajlott le. Továbbá ezen tranzakciók célját is meghatároztam, melyek közé tartozik a piaci részesedés és a versenyképesség növelése, a konkurens vállalatok korlátozása, a költségek csökkentése és a tevékenységi kör bővítése. Esetük összeolvadását vizsgálva nem csak technológiailag fejlődik a cég, de ügyfélkörét is egyszerűbben tudja kibővíteni. Hazánkban ennek következtében második konvergens szolgáltató lett a piacon. Egy másik összeolvadást példának tekintve több közös pontot találunk a célok között, mint a vállalati szintű növekedés, hatalmi pozíció elérése, hálózati fejlesztések, portfólióbővítés. Mivel szolgáltató vállalatról van szó, ezért szolgáltatásmenedzsment szempontjából fontosnak tartom az elméleti hátteret vizsgálni hozzá, valamint mivel második konvergens szolgáltatóvá vált, ezért a versenyképesség elméleteit is érdemes tisztázni, melyre a kutatásom során is építek majd. Ezt az innováció elmélete követi, ahol megismerjük ennek céljait és megjelenéseit, valamint a fogalmai közül a szolgáltatásokhoz legközelebb állót emeltem ki és erre alapoztam a további folyamatokat és jellemzőket. Tulajdonképpen megtudjuk, hogy a szolgáltató vállalatok számára előnyös az innovációt beépíteni az üzleti stratégiájukba, mivel könnyen másolható a szolgáltatásuk és jogilag kevésbé vannak levédve, mint például a termelő cégek. A dolgozatom innovációját leginkább a rutin innováció jellemzi, amely két dologra épül: egyrészt a vállalkozás saját technológiai képességeire és üzleti modelljére, melyet a már meglevő ügyfélkörére alapoz. Ezt az ügyfélkört igyekszik korszerűbb termékekkel és szolgáltatásokkal ellátni, valamint a meglevő és potenciális új fogyasztókat szolgálja. Ezt követően az összeolvadást közelítettem meg fúziós oldalról, ahol összevetettem a fellelhető azonos tulajdonságokat köztük és erre építve fogalmaztam meg a kutatási kérdéseimet, melyeket a dolgozatom második felében fejtettem ki: o   Milyen újításokat vezetett be a Vodafone? o   Milyen új ajánlatok bevezetésével tudta megtartani eddigi előfizetőit a vállalat? o   Hogyan hatott az összeolvadás az értékesítőkre?  Először a Vodafone által bevezetett újításokat, fejlesztéseket vizsgáltam meg, melyből egyrészt nem csak a már meglévő vezetékes szolgáltatásokat adaptálta saját szolgáltatásai közé, a gigabit hálózatát is fejlesztette, így teljesen új csomagokat tud nyújtani az ügyfelek számára egy viszonylag megújult szolgáltatási portfólióval. A vállalat legnagyobb innovációjának az 5G hálózat fejlesztése tekinthető, melyben a hazai piacon vezető szerepben van a szolgáltatók között. Ezután a vállalat újításait összevetettem a számára konkurens másik konvergens szolgáltatóval, a Telekommal, ahol versenyelőny szempontjából vizsgáltam őket. A következőkben a második kérdést vizsgálva elemeztem, hogy milyen ajánlatokat nyújtott a már meglévő ügyfelek számára, hiszen nekik is kellemetlenséggel járhat az összeolvadás, így nem hagyhatók kompenzáció nélkül. Összességében elmondható, hogy sokkal kedvezőbb lehetőségeket kínál most a vállalat, mint az összeolvadás előtt. Az utolsó kérdésemet pedig egy kérdőíves kutatással vizsgáltam, két üzletben dolgozó értékesítők között. A véleményüket kértem ki többek között a tréningek hatékonyságáról, hogy milyen hatással volt az összeolvadás a munkavégzésükre, vagy hogy ennek következtében kellett-e változtatniuk az értékesítési szokásaikon. Az utolsó három kérdésem az ügyfelekre összpontosul, hogy mennyire tartják őket elégedettnek a kedvezményekkel és az új szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mennyire érdeklődnek az 5G hálózat iránt. Legvégül pedig rövid véleményüket kértem ki az összeolvadásról. Összességében pozitív eredmények születtek, melyből pontosabb képet kaptam a szerepükről az összeolvadásban, mely egy szolgáltató vállalat számára nem elhanyagolható tényező. Kritikai hangvétellel kaptam javaslatokat az eredmények fokozására, melyek hozzásegítettek a saját véleményem, érveim, tapasztalataim és javaslataim kialakításához nem csak a Vodafone és UPC esetére levetítve, de egyéb, általános szolgáltató vállalatok számára szóló javaslatok megfogalmazásában is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innováció, M&A, mobil távközlés, összeolvadás(ok), távközlési szolgáltatások, UPC, Vodafone
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:29
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet