Galambos Patrícia Rita (2021) Az online ruha vásárlási folyamat elemzése a Customers journey modell alapján a Z generáció körében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat - Galambos Patrícia (Automatikusan mentett) (Automatikusan mentett) (Automatikusan mentett).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (12MB) |
Absztrakt (kivonat)
GALAMBOS PATRÍCIA Konzulens:7. aktív félév Dr. Kovács IldikóKereskedelem és marketing egyetemi docens BGE KKK BGE KKK AZ ONLINE RUHAVÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ELEMZÉSE A CUSTOMER JOURNEY MODELL ALAPJÁN A Z GENERÁCIÓ KÖRÉBEN A szakdolgozatomban az online ruha vásárlási szokásokat és a vásárlási döntési folyamatot vizsgáltam. Azon belül is kíváncsi voltam, hogy a vásárlás során milyen szempontokat mérlegelnek, illetve melyek azokat a termék attribútumok, amelyek kiemelten fontosak a fogyasztók számára ruhavásárlás során. Választásomnak több oka is volt. Egyrészt globálisan és a hazai piacon is egyre nagyobb teret hódít az online értékesítés. Fogyasztóként igyekszünk egyre kényelmesebben és gyorsabban végezni a vásárlással. Másrészt, úgy gondolom aktualitása van mivel a jelenlegi vírus helyzet hozzájárult a megnövekedett az online vásárlók számához.Dolgozatomban vizsgáltam, hogy a fogyasztóknak a ruházati termékekkel kapcsolatban milyen a vásárlási szokásaik, illetve a fogyasztói magatartásukra vonatkozó jellemzőik vannak, valamint, hogy honnan informálódnak a divatvilágban folytonosan változó trendekről, illetve, hogy az online vásárlás során milyen folyamatokon mennek keresztül, hogy a nézelődéstől a fizetésig jussanak. Emellett kíváncsi voltam, hogy a fogyasztókra jellemző e a márkahűség vagy más tényezők miatt döntenek különböző márkák mellett, valamint, hogy fogyasztók körében az applikációk vagy inkább a laptop és a számítógép használata az elterjedtebb hogyha online vásárolnak ruhát.Kutatásomat elsőként szekunder, majd primer kutatással kezdtem, hogy minél szélesebb körben tájékozódjak. A már meglévő információk összeségét követően alkalmaztam kvalitatív kutatási módszert. Online elkísért vásárlással, másnéven szimulált vásárlással szerettem volna ezt a területet kutatni. Úgy gondoltam, hogy ez a fajta kutatás sokkal többet adhat, mint egy kérdőíves megkérdezés. Mivel olyan plusz információkkal is gazdagodhatok, amit egy online kérdőív használatával nem lenne lehetőségem rám. A szimulált vásárlást egy előre megírt félig strukturált „forgatókönyv” használatával végeztem. Lehetőségem nyílt mélyebb gondolatok, személyes vélemények megismerésére, illetve felhasználható érdekes információk gyűjtésére a kutatás további részeihez. Az eredményeket összegezve megállapítottam, hogy a kutatás elején felállított hipotéziseim nagy része beigazolódott. Kiderült, hogy a megkérdezett fogyasztóknak milyen vásárlási szokásaik vannak a ruhavásárlás területén, milyen szempontok vezérlik ruhavásárlási döntéseikben, honnan informálódnak a divat iránt. Az eredmények alapján következtettem, hogy a különböző márkák/ weboldalak milyen hasonló eszközökkel érik el a fogyasztókat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói igények, kvalitatív módszerek, ruhaipar, vásárlói magatartás, Z-generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |