Berta Zsófia Erzsébet (2021) A reklámügynökségek változása és kihívásokra adott válaszai az aranykortól napjainkig. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Berta Zsófia-DIN805-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a reklámügynökségek változásainak bemutatása, egészen a korai kezdetektől a napjainkig. Mindemellett szót ejtek még számos dologról is. Elsőként például tisztázok néhány alapfogalmat (ATL, BTL, TTL, Reklám, Ügynökségi típusok). Bemutatom, hogy jelenleg milyen ügynökségek vannak kishazánkban jelen és ezen ügynökségek miben térnek el egymástól. Direktmarketing, kreatív és a reklámügynökségekről beszélhetünk. Felépítésük, célközönségük és a működésük is eltér egymástól. Ezután részletesebben végig megyek az ügynökségek piaci helyzetén, a társadalmi megítélésükön, a felépítésükön és az általuk nyújtott szolgáltatásaikon. A tanulmányban szerettem volna megismertetni az olvasót a reklámok történetével, amit négy különböző korszakra bontottam és azokban is igyekeztem a legfontosabb pillanatokat kiemelni. Ha ezen is túl vagyunk, akkor már is rátérek az egyik kiváltó okhoz méghozzá a digitalizációhoz. A címben szerepel a kihívásokra adott válaszaik mondatrész, és azt gondolom, hogy talán itt mutatkozik meg igazán, hogy ki hogyan vette ezt az akadályt, ami átformáltam az egész világot, hiszen nincs olyan szegmense az életünknek, amire ne lett volna hatással ez a technológiafejlődés, ami még mind a mai napig tart és folyamatosan lépdel előre. A következő alfejezetben a specifikusan a reklámügynökségek felépítését vetettem górcső alá, milyen új pozíciók alakultak ki az évek során ami elengedhetetlen lett mára a szakmában, ezek a pozíciók milyen szerepet töltenek be. Megvizsgálom, hogy a fent már említett digitalizációval milyen mértékben változott meg az ügyfélkapcsolati rendszerük is, illetve az ügyfél ügynökség kommunikációja. Milyen elvárásokat támasztanak az ügyfelek ma a megbízott ügynökség felé és milyen volt korábban. Illetve az exekúció átalakulásáról is ejtek néhány szót ahol egy ábra segítségével is próbálom szemléltetni a folyamatot egészen a brief leadásától az elkészült és lezárult kampány végéig. R A legfrissebb média torta alkalmazásával szemléltetem a különböző médiumok változását. Itt tartottam a legfontosabbnak kiemelni a socialmedia szerepét, hiszen a digitalizáció mellett ez az a terület, még ami nagy változásokat hozott az ügynökségek életébe és leginkább a fogyasztóik fogyasztói szokásaiban. A hazai médiapiac néhány szereplőjét is bemutatom, egyet-egyet kicsit átfogóbban kiemelve, néhányat pedig csak felsorolás szinten. Természetesen minden ügynökséget nem tudtam beilleszteni, de igyekeztem minél többet. Ezek után a hazai médiumokat is kategorizálom és az NMHH legfrissebb adatai alapján fel is sorolok belőlük jó néhányat. Ezek után a szakmai díjak közül kiemeletem a hazai M+ listát, ami mindig az adott év ügynökségek által elnyert díjait összesíti. A tanulmány legvégén egy aktuális problémát vetettem fel ami nem más mint a koronavírus. Összesítettem néhány adatot, ami a szakmát szorosan érinti és, hogy hogyan tudták (tudják) átvészelni ezt az időszakot. A primer kutatásom során is ehhez kapcsolódóan keresem a válaszokat. A legfontosabb hipotézisem ezzel kapcsolatban, ami felmerült, hogy mennyire sújtotta a piacot és feltudtak e készülni a következő hullámra. A dolgozat legvégén ezekre az állításokra is meglelem a választ.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | direktmarketing, kommunikáció, reklám, reklámügynökség, szolgáltatás, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |