Hajós Hanna Éva (2021) A vezető nők szerepe a marketing világában, avagy szükségünk van - e teljes egyenjogúságra? Külkereskedelmi Kar.
PDF
Hajós Hanna Éva - A VEZETŐ NŐK SZEREPE A MERTEKTING VILÁGÁBAN, AVAGY SZÜKSÉGÜNK VAN – E A TELJES EGYENJOGÚSÁGRA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (773kB) |
Absztrakt (kivonat)
A női vezetők szerepe a marketing világában, avagy szükségünk van e teljes egyenjogúságra? című dolgozatom írása során fontos volt számomra, hogy egy átfogó történelmi visszatekintés után feldolgozhassak olyan kutatásokat, amelyek a mai nemi egyenjogúságról vagy esetlegesen egyenjogúság a hiányáról szólnak, kifejezetten az üzleti világban. Így a szakdolgozatom során feldolgoztam olyan témákat, amely a dolgozó nők helyzetét, karrier, illetve anyaság kapcsolatát írja le, bemutattam a vezetési stílusokat, amelyekre hatással vannak a nemi különbségek. Említést tettem a nők szerepéről a menedzsmentben illetve a marketingben, valamint egy hosszabb kutatást is bemutattam, amely a nők által legkedveltebb országokról szól 2020-ban. A dolgozat hipotézis kérdése amely a címben is szerepel, a következő: Ha el is jön, szükségünk van e a teljes egyenjogúságra? Erre a kérdésre a saját kutatásom során szerettem volna végleges választ kapni, amely mélyinterjú formájában valósult meg. Melynek célja, hogy a megkérdezettek mind szakmai, mind személyes tapasztalataiból egy teljes képet kapjunk, válaszolva az előzetesen feltett hipotézis kérdésére. Véleményem szerint, a témában eredményesebb a mélyinterjú kutatásmódszertanát használni, hiszen így egy sokkal átfogóbb képet kaphatunk a személyes tapasztalásokból. Az én témám fókuszcsoportja azok a 35-55 éves hölgyek, akik vezető beosztásban, valamint marketing területen dolgoznak. Az 5 megkérdezett hölgy foglalkozottsági területe megegyező, azonban életkoruk eltérő, valamint a munkahelyeik vállalati struktúrája is különböző. A mélyinterjúk elvégzése után a válasz egyértelmű lett. Szükségünk van a teljes egyenjogúságra, kifejezetten marketing területen. Hiszen a kutatásokból kiderült, hogy a fogyasztók 85%-a nő, ezért különösen fontos, hogy olyan marketing stratégiákat, kampányokat készítsenek a cégek, amelyek nőknek szólnak. És hát ki érthetné meg jobban egy női vásárló igényeit, ha nem egy női marketinges? A szakdolgozatom végére a hipotézis kérdés válaszának megismerése mellett, számos olyan ismerettel rendelkezhet az olvasó, amely fejlődésre, elfogadásra, és tenni akarásra motiválja.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | egyenjogúság, feminizmus, marketing vezetők, női egyenjogúság, női vezetők |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:05 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |