A szponzorációs és marketingfolyamatok fejlődése az esportban

Gurbács István (2021) A szponzorációs és marketingfolyamatok fejlődése az esportban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gurbács István Szakdolgozat végleges (1).pdf] PDF
Gurbács István Szakdolgozat végleges (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A  témám az esport, azon belül pedig a marketingkommunikációs, és szponzorációs folyamatok alakulása az elmúlt években, különös figyelmet szentelve a magyarországi helyzet fejlődésére. Hazánkban egyelőre nem túl elterjedt, pedig mind befektetési lehetőség tekintetében, mind szórakoztatóipari szempontból, a jelenlegi exponenciális növekedési trend további haladása mellett fontos üzletággá válhat a jövőben. Betekintést szeretnék nyújtani a sportág globális, illetve lokális szponzorációs és marketinges tevékenységébe, és annak előnyeibe. Azért szerettem volna az esportról írni, mert hozzá szeretnék járulni ahhoz, hogy hazánkban is egyre népszerűbb és elfogadottabb legyen a sportág Az általam választott metódus a személyes interjú készítés volt. Úgy ítéltem meg, hogy a kérdőív kitöltők között, kevés olyan személy lenne, aki szakmai szemmel is belelát a sportágba, illetve több éve nyomon követi a fejlődését. Az is a mélyinterjú mellett szólt, hogy az átlagember nem feltétlenül lát bele a konkrét szponzorációs folyamatokba, így a kutatásom szempontjából nem tudtak volna érdemi válasszal szolgálni. Ezért az alanyaim kiválasztása közben is arra törekedtem, hogy olyan szakembereket, illetve játékosokat szólítsak meg, akik releváns képet tudnak alkotni a jelenlegi helyzetről Magyarországon. A megkérdezettek között szerepelnek esport szakosztályvezetők, játékos edzők, technikai vezetők, valamint játékosok is. A kiválasztásuk idején megvizsgáltam a sportban betöltött szerepüket, valamint a szakmai hozzáértésüknek is utánajártam. Górcső alá vettem a különböző szakosztályok és egyesületek munkáját, szponzorokkal való együttműködésüket. A hazai esport kiemelkedő alakjaival folytatott beszélgetések során párhuzamot tudtam levonni a sportág fejlődésének előrehaladottsága és a beáramló szponzorációs pénzek között. Sikerült több olyan következtetést levonnom, ami kétségbe vonta a felállított hipotéziseimet, ugyanakkor rávilágított arra tényre is, hogy még rengeteg anyaggal és információval tudna szolgálni egy átfogóbb szponzori és marketingkommunikációs kutatás. Összeségében úgy gondolom, hogy az esport egy nagyon szerteágazó, rengeteg befolyásoló tényezővel bíró sportág, ami további kutatásokhoz adhat vizsgálódási alapot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Külső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Józsa László
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esport, Magyarország, marketing, Stream, szponzoráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet