Toborzási és kiválasztási módszerek a vállalatok és a jelöltek szempontjából

Bartha István (2021) Toborzási és kiválasztási módszerek a vállalatok és a jelöltek szempontjából. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Toborzási és kiválasztási módszerek a vállalatok és a jelöltek szempontjából - Bartha István.pdf] PDF
Toborzási és kiválasztási módszerek a vállalatok és a jelöltek szempontjából - Bartha István.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (794kB)

Absztrakt (kivonat)

A személyes tapasztalataim alapján a jelen, megváltozott munkaerőpiaci helyzetben kevés a hatékony toborzási technikákat alkalmazó vállalat. Ebben a munkavállalók által dominált versenyhelyzetben elengedhetetlen a HR marketing szemléletű megközelítése, a munkaerőpiacon értékesíteni is kell. A cégek nagy része megmaradt a 2000-es évek vége körül kialakított módszereknél, jó példa erre az álláshirdetések szövegezése, valamint a kevés helyen alkalmazott modern toborzási és kiválasztási módszerek. Örülök, hogy a dolgozatomban rávilágíthattam a toborzási és kiválasztási rendszerek szerteágazó és sokszínű lehetőségeire. Egy cég a számára legmegfelelőbb, az ő profiljához leginkább illő módszert választhatja, és sok vállalat még nem él ezekkel a lehetőségekkel. A modern és előremutató toborzási és kiválasztási módszerek alkalmazása versenyelőnyhöz juttathatja az adott céget, és ez a fajta proaktívitás nagyobb mennyiségű és jobb minőségű jelentkezőkkel térülhet meg.  A kutatásomban több, a személyes szakmai tapasztalataim alapján felvetett kérdésre kaptam választ. A kiválasztási folyamatok hátterével és fontossági súlyozásával több esetben nincsenek tisztában a jelöltek, edukálásra szorul a folyamatosan változó munkaerőpiac. Két oldalú problémát vizsgáltam meg a dolgozatomban, és úgy érzem, hogy mind a vállalatok, mind pedig a jelöltek részéről találtam fejlesztendő területeket. Szívesen alkalmazom az elnyert tapasztalataimat, a felgyorsult és egyre inkább digitalizálódott üzleti világban fontos a megkerülhetetlenné vált munkaerő jó menedzselése, és a hozzáadott értékkel rendelkező, de nem kellően tájékozott jelöltek segítése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláshirdetés, emberi erőforrás - munkaerő, interjú, kiválasztás, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet